  • 1. Data: 2011-08-09 21:03:59
    Temat: Ustawa antyspreadowa - szczegóły
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Jakiś link, co tak naprawdę dzisiaj podpisali?

    Konkretnie interesuje mnie za co bank nie będzie mógł brac opłat, za
    przyjęcie w kasie, aneks, czy również za przyjęcie przelewu w walucie?
    I od kiedy nie może tego robić, bo pewnie nie od dziś?

  • 2. Data: 2011-08-10 07:45:49
    Temat: Re: Ustawa antyspreadowa - szczegóły
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Proszę bardzo: http://bit.ly/pe2u38

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-08-10 07:49:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-09 23:03, Cavallino wrote:
    > [...] czy również za przyjęcie przelewu w walucie?

    W szczególności przy instrukcji OUR dla płatności za przelew walutowy ;-)

    To byłby zaiste ciekawy ficzer.

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-08-10 08:15:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 07:45:49 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Proszę bardzo: http://bit.ly/pe2u38

    Chociaż może lepiej patrzeć tu:

    http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/4350_u.htm

  • 5. Data: 2011-08-10 08:19:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Chociaż może lepiej patrzeć tu:
    >
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/4350_u.htm
    Ale to są różne teksty. W szczególności w tamtym była wprost mowa o CHF

    =:-|

    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 6. Data: 2011-08-10 08:26:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Chociaż może lepiej patrzeć tu:
    >
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/4350_u.htm

    Dzięki.
    Czyli o przelewach wprost słowa nie ma.
    A interpretacja - czy można taki obowiązek (przyjęcia przelewu w walucie bez
    opłat) wywieść z tych zapisów?

  • 7. Data: 2011-08-10 08:42:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 10:19:20 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Ale to są różne teksty. W szczególności w tamtym była wprost mowa o CHF

    Tak, to pierwsze to projekt, a to drugie to coś, co wyszło z sejmu.

    Niestety nie ma w Polsce jeszcze jednego serwisu (rządowego), który
    pozwoliłby śledzić całość projektu ustawodawczego. Każdy organ pisze o
    sobie tylko.

  • 8. Data: 2011-08-10 12:19:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Piotrek pisze:

    > W szczególności przy instrukcji OUR dla płatności za przelew walutowy ;-)
    >
    > To byłby zaiste ciekawy ficzer.

    Ależ przecież on na ogół jest już "zaimplementowany". Po prostu
    obciążenie zwrotne pobiera prowizję od nadawcy - a jak nadawcą i
    odbiorcą jest ta sama osoba, to w istocie zbytniej różnicy nie ma... :-(

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2011-08-10 19:52:48
    Od: Radex <r...@n...pl>

    W dniu 2011-08-10 10:15, Olgierd pisze:
    > Chociaż może lepiej patrzeć tu:
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/4350_u.htm
    Zapisy są sprzeczne z wcześniejszymi doniesieniami prasowymi:
    1) ustawa nie zobowiązuje banku do prowadzenia obsługi kasowej w walucie
    kredytu
    2) ustawa nie zobowiązuje banku do określenia w umowie wysokości spreadu

    Jedynym novum jest brak opłat za zmianę sposobu spłaty, prowadzenie
    konta walutowego oraz przyjęcie przelewu zagranicznego.

  • 10. Data: 2011-08-10 20:28:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Radex" <r...@n...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]

    > Jedynym novum jest brak opłat za zmianę sposobu spłaty, prowadzenie konta
    > walutowego oraz przyjęcie przelewu zagranicznego.

    Gdzie to wyczytałeś?