  • 11. Data: 2011-04-01 18:22:46
    Temat: Re: Unikajcie tego g*wna kokos.pl
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Nie widzę najmniejszej potrzeby. Zresztą pańska wiadomość jest całkiem w
    > stylu Bluemedia - słodkie ogólniki.

    a co mial napisac ? zapytac wprost, kto ci placi ?

  • 12. Data: 2011-04-01 19:36:27
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-01 16:56, An pisze:
    > Odradzam z całych sił to gówno kokos.pl. Spółka Bluemedia mami na każdym
    > kroku, kantuje i łamie prawo.

    Wiem jedno. Nie skorzystam. A teraz się Bluemedia niech udowadnia że to
    nie prawda żebym ja i setki którzy to czytają zmienili zdanie.

    IB

  • 13. Data: 2011-04-01 20:17:14
    Od: An <a...@n...com>

    On 01.04.2011 20:22, brum wrote:
    > kto ci placi ?

    Bluemedia... ale dotąd nie otrzymałem jeszcze zwrotu wszystkich
    zainwestowanych środków i nie wiem czy do tego dojdzie. BM operując na
    mojej kasie i na moim ryzyku - zarobiła.

  • 14. Data: 2011-04-01 22:19:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.04.2011 22:17), An wrote:

    > Bluemedia... ale dotąd nie otrzymałem jeszcze zwrotu wszystkich
    > zainwestowanych środków i nie wiem czy do tego dojdzie. BM operując na
    > mojej kasie i na moim ryzyku - zarobiła.

    Pytanie - czy dotrzymała zawartej z Tobą umowy czy nie? Bo to że
    zarobiła na twojej kasie to chyba całkiem normalne i do przewidzenia.
    Nie widzę w tym nic zdrożnego.

    p. m.

  • 15. Data: 2011-04-02 00:21:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/1/2011 3:17 PM, An wrote:

    > Bluemedia... ale dotąd nie otrzymałem jeszcze zwrotu wszystkich
    > zainwestowanych środków i nie wiem czy do tego dojdzie. BM operując na
    > mojej kasie i na moim ryzyku - zarobiła.

    a ty chyba nie liczyłeś, że w tego typu serwisach w ogóle cokolwiek się
    zwraca?
    Średni procent wtopy oscyluje w granicach 40%.

  • 16. Data: 2011-04-02 07:57:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "An" <a...@n...com> napisał w wiadomości
    > Odradzam z całych sił to gówno kokos.pl. Spółka Bluemedia mami na każdym
    > kroku, kantuje i łamie prawo.

    Ja też odradzam, tym nie mniej uważam, że podniesione przez Ciebie
    argumenty są niepoważne.

    > - wielokrotnie były w społeczności poruszane kwestie łamania prawa przez
    > Bluemedia - ochrona danych osobowych i ich wycieki, dziwne zachowania w
    > kwestii przetrzymywania płatności, itp;

    Jeśli firma łamie prawo, to po prostu należy złożyć stosowne zawiadomienie,
    a nie pisać o tym bez szczegółów na publicznym portalu, bo to niepoważne.

    > - na próby kontaktu albo nie ma odpowiedzi albo są nic nie wnoszące
    > ogólniki;

    Spółka ma pewnie wielu klientów i nie ma obowiązku odpowiadania rzeczowo na
    każdą wiadomość. To kwestia polityki firmy. Spórbuj uzyskać jako osoba
    prywatna sensowną odpowiedź od ALLEGRO, e-Bay czy innych takich masowych
    serwisów. kokos.pl nie jest tu żadnym wyjątkiem.

    > - spółka swoją prowizję pobiera z góry i potem już całkowicie olewa
    > wszystkich; wszelkie ruchy robi tylko dla zamydlenia oczu;

    Bo celem spółki jest zarabianie, a nie wdawanie się w spory pomiędzy
    użytkownikami.

    I już generalnie. Podniesione przez Ciebie zarzuty świadczą o braku
    zrozumienia idei działania tego typu portali. Jak pójdziesz na plac targowy
    i sprzedawca sprzeda Ci nieświerze jarzyny, to będziesz pisał pisma do
    administratora placu? Będziesz domagał się od neigo interwencji? Rzeczowych
    odpowiedzi? Mma nadzieję, że nie. Podobnie jest z kokos.pl. Oni jedynie
    udostępniają usługę utrzymania portalu. Na zasadach, jakie akceptują
    użytkownicy.

    > Szlag mnie dzisiaj trafił, gdy zobaczyłem, że jeden PB, który spłacił z
    > opóźnieniem pożyczkę zapłacił ok. 4 złotych odsetek karnych do podziału
    > dla kilkudziesięciu pożyczkodawców za to operator (Bluemedia) dla siebie
    > naliczył mu różnych gównianych opłat na ponad dzięsięc razy tyle.
    >
    > W skrócie: Ty naiwny pożyczkodawco ryzykuj kasę, oni będą na niej
    > zarabiać na prowizjach i innych opłatach.

    Ale przecież nie ma obowiazku korzystania z ich usług.

    > Jeszcze jesteście mało wkurwieni? To wyobraźcie sobie, że te pajace z
    > Bluemedia z waszych podatków dostali dofinansowanie na działalność
    > lichwiarską - kaska.pl.

    I co z tego wynika?

    > Szkoda nerwów na to całe gówno - bluemedia i kokos. Nie tykać nawet
    > patykiem.

    I tu racja. No bo na zdrowy rozsądek, to z góry wiadomo, że jeśli ktoś tam
    trafia, by pożyczyć poieniądze na tak wysoką prowizję, to pewnie ma kłopoty
    finansowe. A jak ma kłopoty finansowe, to pewnie może mieć problem ze
    spłatą pożyczki.

  • 17. Data: 2011-04-02 08:13:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.04.2011 09:57), Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli firma łamie prawo, to po prostu należy złożyć stosowne
    > zawiadomienie, a nie pisać o tym bez szczegółów na publicznym portalu,

    Zgodzę się z tobą że jego argumenty są niepoważne, tym niemniej uważam
    że pisanie o tym na publicznym portalu *ma* sens i nie jest niepoważne.

    Spieranie się z dużą firmą jaką jest BM prywatnie jest skazane na
    niepowodzenie, zbyt duża przewaga organizacyjna, finansowa itd...

    Możliwość upublicznienia swoich żali należy się An-owi jak psu kość.
    Jeżeli zarzuty są niepoważne - nikt ich nie weźmie pod uwagę. Jeżeli są
    poważne - uchroni innych przed wchodzeniem w interesy z BM.

    p. m.

  • 18. Data: 2011-04-02 08:29:14
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 01/04/2011 21:17, An wrote:

    > Bluemedia... ale dotąd nie otrzymałem jeszcze zwrotu wszystkich
    > zainwestowanych środków i nie wiem czy do tego dojdzie. BM operując na
    > mojej kasie i na moim ryzyku - zarobiła.

    Jak już wspominałeś - lichwa jest be. A Ty jesteś ofiarą tego.
    Tak samo, jak ciężko zarobić na piramidzie finansowej (przynajmniej
    tym na samym dole...), tak samo ciężko będzie zarobić w serwisach
    lichwiarskich.
    Mam przedziwne wrażenie, że przy odrobinie wiedzy i oczytania szybciej
    zarobisz, inwestując swoje pieniądze na giełdzie.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 19. Data: 2011-04-02 09:27:54
    Od: An <a...@n...com>

    On 02.04.2011 09:57, Robert Tomasik wrote:
    > Ja też odradzam, tym nie mniej uważam, że podniesione przez Ciebie
    > argumenty są niepoważne.

    Niżej wskazałem, że wyrywkowo znasz zagadnienie i ta ocena jest po
    prostu nieuprawniona.

    > Jeśli firma łamie prawo, to po prostu należy złożyć stosowne
    > zawiadomienie, a nie pisać o tym bez szczegółów na publicznym portalu,
    > bo to niepoważne.

    Czyżbyś wykluczał presję społeczną jako skuteczny instrument? W wolny
    rynek także nie wierzysz?

> [...]
    > osoba prywatna sensowną odpowiedź od ALLEGRO, e-Bay czy innych takich
    > masowych serwisów. kokos.pl nie jest tu żadnym wyjątkiem.

    Owszem, masz rację. Jednak serwis był i jest pełen górnolotnych frazesów
    o szczytnej idei współpracy ludzi, którą BM po prostu blokuje swoim
    modelem biznesowym. Kokos o wiele bardziej łączy strony umowy niż
    Allegro, bo jest jedynym kanałem kontaktu i jedynym kanałem realizacji
    umów. Więc nie może zlewać użytkowników tak samo jak Allegro.

    > Bo celem spółki jest zarabianie, a nie wdawanie się w spory pomiędzy
    > użytkownikami.

    To nie jest spór między użytkownikami!

    Niniejszy wątek m.in. wskazuje, że BM próbuje z każdej kwestii urobić
    spór między userami a sama stanąć z boku. Wskazałem m.in. kwestie
    monitów, które inicjuje jeden user, dostaje i opłaca drugi user a kasę
    czerpie BM. To świadoma polityka firmy antagonizacji stron umowy.

    > Ale przecież nie ma obowiazku korzystania z ich usług.

    Otóż to. Właśnie sam rezygnuję. Ze względu na charakter potrwa to dłużej
    i przedstawiam innym argumenty, by się zastanowili.

> [...]
    > tam trafia, by pożyczyć poieniądze na tak wysoką prowizję, to pewnie ma
    > kłopoty finansowe. A jak ma kłopoty finansowe, to pewnie może mieć

    Nie masz racji. Taki charakter "serwisu wysokich odsetek i ryzyka"
    pojawił się dopiero z biegiem czasu i teraz właśnie Twoje argumenty mają
    sens. Przed laty serwis pełen był frazesów nt. górnolotnych idei...
    Przed ich powielaniem i wiarą w nie właśnie przestrzegam.

  • 20. Data: 2011-04-02 09:31:54
    Od: An <a...@n...com>

    On 02.04.2011 10:29, DooMiniK wrote:
> [...]
    > Mam przedziwne wrażenie, że przy odrobinie wiedzy i oczytania szybciej
    > zarobisz, inwestując swoje pieniądze na giełdzie.

    Pozwolę sobie tylko zauważyć, że poruszone były dwa serwisy - kokos.pl i
    lichwiarski kaska.pl. O drugim już obaj napisaliśmy co mieliśmy.

    Za to pierwszy pełen jest ładnych hasełek dla naiwnych, które nijak się
    mają do rzeczywistości. Z pożyczek społecznościowych bez lichwy, gdzie
    główną rolę odgrywają dwie osoby - strony umowy, zrobił się folwark
    spółki Bluemedia, który model serwisu układa pod swój interes. I tego
    właśnie dotyczył wątek.