  • 1. Data: 2007-03-13 13:24:53
    Temat: Umowa o kartę kredytową z mbank
    Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl>

    Witam

    Wydawało mi się, że jestem zupełnie przyzwoicie "rozgarnięty" :) ale po
    przeczytaniu treści umowy o korzystanie z karty kredytowe w mbanku zwątpiłem
    :-)

    Nim zadzwonię na mlinię, chciałbym zebrać nieco informacji:
    $4
    1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy.
    2. Termin spłaty kredytu wynosi 12 m-cy od dnia postawienia kredytu do
    dyspozycji Posiadacz rachunku (...)

    O co biega?
    Czyli karta kredytowa (jako "usługa") jest odgórnie trktowana jako kredyt?
    Czy wysokość dostępnego kredytu (limi karty) wpływa na koszt jej utrzymania?
    Czy też ma tu znaczenie TYLKO wielkość "zadłużenia" a nie limitu?

    $8
    1. Szacunkowa maksymalna wysokość całkowitego kosztu kredytu, który
    zobowiązany jest pokryć Posiadacz rachunku, łącznie z odsetkami, opłatami i
    prowizjami, wynosi xxx zł.
    2. Szacunkowa maksymalna łączna kwota wszystkich kosztów, opłat i prowizji
    związanych z zawarciem niniejszej Umowy, wymienionych w niniejszej Umowie,
    wynosi xxx zł.

    Co to za maksymalne kwoty?
    Przyznany limit to 10k PLN, oprocentowanie 19%.

    Jestem TOTALNYM laikiem w temacie. Takich podstaw, o które pytam, nigdzie
    nie znajdę :-)
    Na czym w ogóle polega użytkowanie KK ?
    Mam kartę i przyznany limit. Kupuję coś, płacąc kartą; kwota: 5000 zł.
    I co dalej?
    KK jest "powiązana" z ekontem i sama sobie ściąga ile chce i kiedy chce na
    spłatę zadłużenia?
    Czy sam muszę przelać (? KK to "konto"? Mogę na nie przelewać?) określoną
    kwotę w określonym terminie?
    Załóżmy, że "spłaciłem" w przeciągu 54 dni 4000 zł. I co dalej? Jakieś
    odsetki będą naliczane od kwoty 5000, czy od niespłaconych 1000 zł?
    Jak widać - kompletnie nie mam pojęcia, jak działa karta kredytowa. Jak
    wygląda jej obsługa. Na co zwracać uwagę i ile będzie mnie kosztowała
    (zakładając spłątę wszystkego w terminie oraz wariant II - naliczanie
    odsetek)

    Czy jest miejsce w sieci, w którym wyczytam wszystko opisane jak dla
    inteligentnych inaczej? ;)
    Wszędzie są ogólniki, z których wynika, że podstawy powinienem znać. A ja
    ich nie znam.
    Więc prośba o opis.

    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2007-03-13 13:26:04
    Temat: Re: Umowa o kartę kredytową z mbank
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "be_er" <b...@n...gazecie.pl> wrote in message
> [...]
    > 1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy.
    > 2. Termin spłaty kredytu wynosi 12 m-cy od dnia postawienia kredytu do

    Nie wiem co oni ci wcisnęli, ale to nie wygląda na kartę.

  • 3. Data: 2007-03-13 14:47:12
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    witek wrote:

    > Nie wiem co oni ci wcisnęli, ale to nie wygląda na kartę.

    Wydaje mi się, że jak coś kupujesz na raty to takie coś wciskają jako
    "bonus" żeby następnym razem procedura przyznawania kredytu/rat nie
    odstraszyła klienta tych bach karta do czytnika i jedziemy!

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-03-15 06:33:06
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

> [...]
    > związanych z zawarciem niniejszej Umowy, wymienionych w niniejszej Umowie,

    Witam jeszcze raz.
    Nikt więc nie powie, o co chodzi z tymi punktami? :(

  • 5. Data: 2007-03-18 21:40:24
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > 1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy.
    > 2. Termin spłaty kredytu wynosi 12 m-cy od dnia postawienia kredytu do

    Kupując przy pomocy KK bierzesz kredyt, który musisz spłacić maksymalnie w
    ciągu 12 miesięcy.

    > Czyli karta kredytowa (jako "usługa") jest odgórnie trktowana jako kredyt?
    > Czy wysokość dostępnego kredytu (limi karty) wpływa na koszt jej utrzymania?
    > Czy też ma tu znaczenie TYLKO wielkość "zadłużenia" a nie limitu?
    Tylko wielkość zadłużenia.

> [...]
    > wynosi xxx zł.
    >
    > Co to za maksymalne kwoty?
    > Przyznany limit to 10k PLN, oprocentowanie 19%.
    Ile faktycznie będzie Cię to kosztowało. Tam chyba są też podane założenia dla
    jakich jest to obliczane.

    > Jestem TOTALNYM laikiem w temacie. Takich podstaw, o które pytam, nigdzie
    > nie znajdę :-)
    > Na czym w ogóle polega użytkowanie KK ?
    Idziesz do sklepu, kupujesz i zamiast gotówką płacisz kartą.

    > Mam kartę i przyznany limit. Kupuję coś, płacąc kartą; kwota: 5000 zł.
    > I co dalej?
    Potem musisz oddać te 5000 zł. Jeśli to zrobisz przed terminem podanym na
    wyciągu, to oddasz tyle ile wziąłeś. Jeśli później, to będziesz płacił
    dodatkowo odsetki.

> [...]
    > spłatę zadłużenia?
    > Czy sam muszę przelać (? KK to "konto"? Mogę na nie przelewać?) określoną
    Samo Ci się nie sciągnie (poza jednym przypadkie, ale o tym za chwilę). Musisz
    dokonać spłaty ręcznie - wtedy sam decydujesz jaką kwotę i kiedy. Warto jednak
    brać pod uwagę minimalną kwotę do spłaty - jeśli zechcesz spłacić mniej,
    będziesz miał kłopoty.
    Możesz również zadzwonić na mLinię i złożyć dyspozycję automatycznej spłaty.
    Wtedy podajesz procent kwoty jaki chcesz aby był automatycznie spłacany.
    Automatyczna spłata dokonywana jest w dniu terminu zapłaty o godz. 20.

    > Załóżmy, że "spłaciłem" w przeciągu 54 dni 4000 zł. I co dalej? Jakieś
    > odsetki będą naliczane od kwoty 5000, czy od niespłaconych 1000 zł?
    Niestety od całości (5000). Gdzieś w regulaminie jest to napisane.

> [...]
    > wygląda jej obsługa. Na co zwracać uwagę i ile będzie mnie kosztowała
    > (zakładając spłątę wszystkego w terminie oraz wariant II - naliczanie
    Przy spłacie wszystkiego w terminie będzie Cię kosztowała tylko tyle ile opłata
    roczna (przy dużych obrotach jest ona zwracana). Osobiście uważam, że
    bezsensowne jest nisepłacanie wszystkiego w terminie gdyż to sporo kosztuje.
    Uważaj na bankomaty. Przy korzystainu z nich nie działa grace period (odsetki
    liczone są od razu) o dodatkowo płacisz prowizję (chyba 3%).
    Transakcje w walutach obcych też są przeliczane po niekorzystnych kursach i
    obowiązuje opłaca (chyba 2%) za przewalutowanie.

> [...]
    > inteligentnych inaczej? ;)
    > Wszędzie są ogólniki, z których wynika, że podstawy powinienem znać. A ja
    Przeczytaj dokładnie regulamin. Tam jest sporo ciekawych rzeczy.

    > Z góry dzięki
    Proszę bardzo.

  • 6. Data: 2007-03-19 07:37:57
    Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl>

    <m...@p...onet.pl> napisał:
    > Potem musisz oddać te 5000 zł. Jeśli to zrobisz przed terminem podanym na
    > wyciągu, to oddasz tyle ile wziąłeś. Jeśli później, to będziesz płacił
    > dodatkowo odsetki.

    "Oddać"? Czyli co? W całym Twoim opisie brakuje informacji o sposobie
    "oddawania" kredytu. Czy do karty kredytowej jest przyporządkowany jakiś
    numer konta, na który przelewam pieniądze?

    > Musisz
    > dokonać spłaty ręcznie - wtedy sam decydujesz jaką kwotę i kiedy.

    j.w.

    > Niestety od całości (5000). Gdzieś w regulaminie jest to napisane.

    Ups... To gorzej :[

    Dzięki serdeczne za wyjaśnienia.
    Gdybyś jeszcze znalazł chwilę na odpowiedź na pytanie na wstępie, będę
    wdzięczny.

  • 7. Data: 2007-03-19 07:51:51
    Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl>

    <m...@p...onet.pl> napisał:

    > Niestety od całości (5000). Gdzieś w regulaminie jest to napisane.

    A co do tego jesteś pewien?
    Nie mogę znaleźć takiego zapisu w regulaminie....
    Pamiętam, że parę dni temu pytałem o zasady użytkowania kart jegomościa z
    "mpunktu" we wrocławskim (bielańskim) Tesco. Gość ów nie wyglądał na
    szczególnie zorientowanego, ale przy tym pytaniu bez namysłu odpowiedział,
    że odsetki naliczne są od kwoty niespłaconej. W regulaminie znalazłem taki
    zapis:

    "W przypadku, o którym mowa w ust.10, mBank nalicza odsetki jak od
    należności przeterminowanych od niespłaconej w terminie minimalnej kwoty
    spłaty"

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html#8, punkt
    16.