  • 1. Data: 2007-01-04 11:45:19
    Temat: UOKiK zarzuca 20 bankom zmowę cenową
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Nie widzę, aby ktokolwiek juz o tym napisał, a wiadomość jest
    sensacyjna!

    http://www.gazetaprawna.pl/wydarzenia/?news=eGP20070
    104102894964

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-01-04 12:25:09
    Temat: Re: UOKiK zarzuca 20 bankom zmowę cenową
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Nie widzę, aby ktokolwiek juz o tym napisał, a wiadomość jest
    > sensacyjna!
    >
    > http://www.gazetaprawna.pl/wydarzenia/?news=eGP20070
    104102894964

    No to skończy się rozdawanie kart na prawo i lewo...

    --
    jimmij

  • 3. Data: 2007-01-04 12:56:33
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    jimmij napisał(a):

    >No to skończy się rozdawanie kart na prawo i lewo...

    A może zwiększy?
    W krajach starej UE przy kilkukrotnie mniejszych prowizjach banki
    jeszcze chetniej niz u nas "rozdaja" karty wszalkiej masci, moze wiec w
    ilosci siła a nie w wielkosci....
    darek

  • 4. Data: 2007-01-04 13:09:17
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    darek <d...@f...com.pl> writes:

    > A może zwiększy?
    > W krajach starej UE przy kilkukrotnie mniejszych prowizjach banki
    > jeszcze chetniej niz u nas "rozdaja" karty wszalkiej masci, moze wiec
    > w ilosci siła a nie w wielkosci....

    Ale UOKiK chce, żeby banki całkowicie zniosły tą prowizję:
    <cite>
    Prezes UOKiK nakazał natychmiastowe zaniechanie stosowania tych opłat
    przez wszystkie banki w ramach systemu Visa i MasterCard. W ocenie
    Urzędu, opłata interchange nie powinna być pobierana"
    </cite>

    --
    jimmij

  • 5. Data: 2007-01-04 13:31:58
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > przez wszystkie banki w ramach systemu Visa i MasterCard. W ocenie
    > Urzędu, opłata interchange nie powinna być pobierana"

    to bysmy byli jakims ewenementem, skoro nie na interchargu to na czym
    organizacje platnicze, banki i centra rozliczeniowe mialyby zarobic?

    teraz intercharge dotyka przede wszystkim sprzedawcow, a jezeli oplata
    ta mialaby zostac zupelnie zniesiona to ww. instytucje musialyby zarobic
    na kliencie detalicznym (uzytkownika karty) co spowodowaloby wzrost
    kosztow zwiazanych z wydawaniem i obsluga kart...

    intercharge TAK, ale na poziomie europejskim, aktualne stawki to
    przegiecie, to wlasnie one ograniczaja liczbe akceptantow, wielu z nich
    nie przyjmuje kart, gdyz nie chce placic tak wysokich prowizji od
    transakcji!

    m.in. dlatego niektorzy z nich (wspomniany wczesniej LIDL) nie przyjmuje
    platnosci <20zl, bo to sie nie oplaca

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2007-01-04 13:34:15
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    jimmij wrote:
> [...]
    > przez wszystkie banki w ramach systemu Visa i MasterCard. W ocenie
    > Urzędu, opłata interchange nie powinna być pobierana"

    Co za bzdura. Takie cos tylko za Kononwoicza bedzie mozliwe (zeby
    niczego nie bylo).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2007-01-04 13:35:23
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
    > m.in. dlatego niektorzy z nich (wspomniany wczesniej LIDL) nie
    > przyjmuje platnosci <20zl, bo to sie nie oplaca

    LIDL nie przyjmuje, a inne markety przyjmuja, totez dla mnie jako dla
    klienta wniosek jest jeden : jak sie chce to sie da.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2007-01-04 13:43:16
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Nie widzę, aby ktokolwiek juz o tym napisał, a wiadomość jest
    > sensacyjna!
    > http://www.gazetaprawna.pl/wydarzenia/?news=eGP20070
    104102894964

    A dokładniej
    http://www.uokik.gov.pl/download/Z2Z4L3Vva2lrL3BsL2R
    lZmF1bHRfYWt0dWFsbm9zY2kudjAvMTIwLzI1NC8xL2RlY3l6amE
    ucGRm
    lub link dostępny na dole strony
    http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/inf
    ormacja/komunikaty_prasowe/art254.html

  • 9. Data: 2007-01-04 14:05:10
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 4 Jan 2007 14:35:23 +0100, Mithos napisał(a):

    > LIDL nie przyjmuje, a inne markety przyjmuja, totez dla mnie jako dla
    > klienta wniosek jest jeden : jak sie chce to sie da.

    Może te "inne" markety maja inne warunki podpisanej umowy?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2007-01-04 14:12:52
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Może te "inne" markety maja inne warunki podpisanej umowy?

    czy udalo sie wam zaplacic karta kwote <5zl ?
    oczywiscie nie w sieci tylko w "normalnym" sklepie...

    dla mnie jest to granica powyżej, ktorej staram sie zaplacic karta,
    tylko w nielicznych przypadkach jest to niemozliwe

    --
    pozdrawiam
    RobertS