  • 1. Data: 2002-06-20 06:35:34
    Temat: To jaki bank obrzuca jajkami??? :)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Swoja droga... Pracowali w zakladzie prywatnym, a wrzeszcza jakby to
    panstwowe bylo.. Co za czasy...

    Stoczniowcy szukają winnych na ulicy

    Około 4 tys. stoczniowców wyruszyło w czwartek rano spod bram Stoczni
    Szczecińskiej do centrum miasta. Prawdopodobnie stoczniowcy udadzą się pod
    jeden z banków.

    W czwartek rano stoczniowcy zebrali się przed budynkiem zarządu, by - tak
    jak ustalono w poniedziałek - usłyszeć od kierownictwa przedsiębiorstwa, ilu
    spośród nich może być zatrudnionych w nowym podmiocie gospodarczym, który
    ewentualnie powstałby na bazie upadającej Stoczni Szczecińskiej.

    Do zebranych nikt nie wyszedł i udzielił im żadnych informacji. Wtedy
    stoczniowcy postanowili w marszu milczenia ruszyć spod siedziby jednego z
    banków, który wcześniej odmówił umorzenia części zadłużenia Stoczni
    Szczecińskiej.

    W poniedziałek prezes stoczni złożył w sądzie wniosek o upadłość spółki. Tak
    zakończyły się wielomiesięczne negocjacje z bankami-wierzycielami oraz próba
    renacjonalizacji firmy. Stocznia przerwała produkcję w marcu tego roku, a 6
    tys. zatrudnionych w niej ludzi skierowano na przymusowe urlopy.

    Stocznia Szczecińska jest największą z 30 spółek holdingu Porta Holding
    Stocznia Szczecińska SA, która utraciła płynność finansową w październiku
    ubiegłego roku.

  • 2. Data: 2002-06-20 06:57:24
    Temat: Re: To jaki bank obrzuca jajkami??? :)
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    Stawiam na PeKaO S.A.
    ale tak naprawdę decydujący dla psychologii tłumu może być dowolny impuls -
    wyobraźcie sobie wkurzony tłum idący pod siedzibę PeKaO - a tu nagle z
    oddziału powiedzmy BSK wychodzi UŚMIECHNIĘTY i ZADOWOLONY człowiek, mogą im
    nerwy puścić i dostanie się BSK

    gorzej że z tego wszystkiego dla banków płynie tylko jedna nauczka - kredyty
    wogóle się nie opłacają, najlepiej kupować Belkowe obligacje i świety
    spokój, choć ostatnio przy kontaktach z rządem też pojawia się ryzyko - mogą
    napuścić Manickiego i pod taki bank co będzie chciał wykupienia obligacji
    wyślą OPZZ

  • 3. Data: 2002-06-20 07:18:57
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl> napisał w
    wiadomości news:aeruf1$o8n$1@news.tpi.pl...
> [...]
    ryzyko - mogą
    > napuścić Manickiego i pod taki bank co będzie chciał wykupienia

    Oj kredyty sie oplacaja jak sa gwarancje rzadowe, najlepszy biznes na
    swiecie i jaki bezpieczny :-))) Zreszta w kredytach wazne jest to by
    klient splacal odsetki a nigdy nie splacil kwoty glownej - to tak a
    propos starej historii z handlu dlugami sluzby zdrowia :-)))

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2002-06-20 07:48:00
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > Swoja droga... Pracowali w zakladzie prywatnym, a wrzeszcza jakby to
    > panstwowe bylo.. Co za czasy...

    Złota czcionka.

    Karol

  • 5. Data: 2002-06-20 07:51:42
    Od: "Salpeter" <a...@a...com>

    Wprowadzasz w błąd grupowiczów

    > Swoja droga... Pracowali w zakladzie prywatnym, a wrzeszcza jakby to
    > panstwowe bylo.. Co za czasy...

    należy ratować resztki krajowego przemysłu, nie istnieje związek z formą
    własności, gdybyś znał specyfikę przemysłu stoczniowego na świecie to to
    sformułowanie by nie padło

    > Stoczniowcy szukają winnych na ulicy

    zdecydowanie nie z taką intencją zorganizowali marsz milczenia i nie szukają
    winnych na ulicy

    > Około 4 tys. stoczniowców wyruszyło w czwartek rano spod bram Stoczni
    > Szczecińskiej do centrum miasta. Prawdopodobnie stoczniowcy udadzą się pod
    > jeden z banków.

    PKO BP - lider konsorcjum bankowego finansującego budowy w celu wręczenia
    petycji

> [...]
    > stoczniowcy postanowili w marszu milczenia ruszyć spod siedziby jednego z
    > banków, który wcześniej odmówił umorzenia części zadłużenia Stoczni

    wręcz przeciwnie, odbyło się spotkanie zarządu SSPH i SSSA z załogą
    informujące o sytuacji. Te informacje przecież dostępne są w mediach

    końcówka zgadza się z rzeczywistością

  • 6. Data: 2002-06-20 08:25:32
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jun 2002 08:35:34 +0200, "AMRA" <a...@a...com>
    wrote:

    >Do zebranych nikt nie wyszedł i udzielił im żadnych informacji.

    nie rozumiem tego zdania ?? to w koncu ktos wyszedl i _udzielil_im
    informacji czy nie wyszedl i _nie_udzielil_.

    Jesli to z gazety to naprawde nie wiem, gdzie takich sieja boszzzzz

    --
    rafi serdecznie pozdrawia
    Pierwsza w Polsce auckja zleceń

  • 7. Data: 2002-06-20 10:48:37
    Temat: [OT]Re: To jaki bank obrzuca jajkami??? :)
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Salpeter" <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    formą
    > własności, gdybyś znał specyfikę przemysłu stoczniowego na świecie

    A dlaczego ja jako podatnik mam sie skladac na ratowanie PRYWATNEGO
    przedsiewziecia jakim byla stocznia szczecinska ? Tak samo jak mam
    dosc marnowania publicznych (czyli moich i twoich a nie niczyich) na
    kolejne programy restrukturyzacji gornictwa, hutnictwa itp. Stocznia
    byla prywatna i tak sie dzieje na tym swiecie ze czasem jakas firma
    upadnie ale powstaja nowe . Dzisiaj pracuje jutro nie mam pracy ,
    trudno moje ryzyko. Jak bede chcial miec gwarancje zatrudnienia to
    wyjade na Kube :-)))

    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 8. Data: 2002-06-20 11:09:03
    Temat: Re: [OT]Re: To jaki bank obrzuca jajkami??? :)
    Od: "Salpeter" <a...@a...com>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aesc7j$r98$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > upadnie ale powstaja nowe . Dzisiaj pracuje jutro nie mam pracy ,
    > trudno moje ryzyko. Jak bede chcial miec gwarancje zatrudnienia to

    To jest b. złożony problem i też gdy mnie nie dotyczy zadaję to samo
    pytanie.
    Jednak nowy podmiot (stocznia) ma być państwowy, pieniądze mają być z banków
    w postaci kredytów - tym razem lepiej zabezpieczonych i kontrolowanych.
    Upadek stoczni pociąga za sobą upadek Cegielskiego i wielu innych dużych
    zakładów branży okrętowej nie mówiąc o małych firmach.
    Również np. nasze huty nie znajdą odbiorców na swoje wyroby.
    Powstanie jeszcze większe bezrobocie, nie chcę nawet myśleć o scenariuszu
    argentyńskim - dlatego właśnie warto temu zapobiec, w skali globalnej to
    konieczność oczywiście IMHO.

    Zgadzam się, że nie jest to "sprawiedliwe", mojej jednoosobowej działalności
    gosp. nikt nie pomógł - po prostu zlikwidowałem - ale to nie jest problem
    społeczny.

    Ale zaczęliśmy od "krzyczenia stoczniowców", zachęcam do podążenia podanym
    linkiem, by w krótkiej notatce dowiedzieć się o co im chodziło i jaki był
    przebieg marszu.

    http://www.radio.szczecin.pl/serwis_informacyjny/wia
    domosci.php

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-06-20 12:29:07
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    z banków
    > w postaci kredytów - tym razem lepiej zabezpieczonych i

    Wlasnie o to mi chodzi, kredyty lepiej zabezpieczone - czyzby
    gwarancje rzadowe ? Jak bank widzi ze kredyt ma gwarancje rzadowe to
    dla niego to juz jest zabezpieczone doskonale. Nie musi sie niczym
    przejmowac, w razie czego dostana pieniadze od panstwa czyli nas
    podatnikow.

> [...]
    scenariuszu
    > argentyńskim - dlatego właśnie warto temu zapobiec, w skali

    Nie zgodze sie, scenariusz arg. polega na tym ze to panstwo przestalo
    regulowac swoje zobowiazania a nie firma, potem padly firmy i wzroslo
    bezrobocie (odwrotna kolejnosc) - przyznaje, ze efekt domina w
    przypadku kooperantow stoczni istnieje.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 10. Data: 2002-06-20 13:07:08
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Thu, 20 Jun 2002 13:09:03 +0200, "Salpeter"
    <a...@a...com> wrote:

> [...]

    >zakładów branży okrętowej nie mówiąc o małych firmach.
    >Również np. nasze huty nie znajdą odbiorców na swoje wyroby.

    To ja mam pomysl. A gdyby tak znacjonalizować wszystkie firmy, nie
    byłoby problemów że któraś nie ma gwarancji, mogłyby brać kredytów do
    woli. Nakręciłoby się koniunkturę że szok.A my wszyscy mielibyśmy
    gwarancję zatrudnienia. Bo z państwowego nie tak łatwo wylecieć. A
    pensje wypłacałoby państwo (ile by tam uznało).
    Czemu nikt jeszcze na to nie wpadł?
    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------