  • 1. Data: 2023-12-06 17:49:18
    Temat: Teraz skarbonka mnie chce wykończyć.
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przysłali kartę Visa zamiast (ważnej do 2026)... karty MC. I niby nic
    takiego, ale znowu zmieniać we wszystkich paypalach i amazonach numer
    karty. Nie lubię tego i na pewno gdzieś zapomnę.

    A najlepsze, że przez lata dawali visę (jeszcze kiedyś 'electron') i
    dopiero jakieś 2-3 lata temu równie przymusowo wymienili mi na MC.

    Kredytówek MC (nie mam, ale...) chyba nie wycofają?

    MJ
    PS. Przynajmniej jest tłoczona, do płaskich nie umiem się przyzwyczaić.

  • 2. Data: 2023-12-06 18:25:03
    Temat: Re: Teraz skarbonka mnie chce wykończyć.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 17:49:18 +0100, Michał Jankowski wrote:
    > Przysłali kartę Visa zamiast (ważnej do 2026)... karty MC. I niby nic
    > takiego, ale znowu zmieniać we wszystkich paypalach i amazonach numer
    > karty. Nie lubię tego i na pewno gdzieś zapomnę.

    nie wiem, czy nie musiałbys i tak zmienic daty ważności.
    Ostatnio gdzies musiałem.

    > A najlepsze, że przez lata dawali visę (jeszcze kiedyś 'electron') i
    > dopiero jakieś 2-3 lata temu równie przymusowo wymienili mi na MC.

    Jak pisałem - Getin w miejsce MC przysłał Vise, zamiast Visy MC, teraz
    tą Visę bedą kasować.

    > Kredytówek MC (nie mam, ale...) chyba nie wycofają?
    > MJ
    > PS. Przynajmniej jest tłoczona, do płaskich nie umiem się przyzwyczaić.

    Bez znaczenia wiekszego.

    J.

  • 3. Data: 2023-12-06 18:39:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 06.12.2023 o 18:25, J.F pisze:

    > nie wiem, czy nie musiałbys i tak zmienic daty ważności.
    > Ostatnio gdzies musiałem.

    Yes and no. Gdzieś tam się chwalili, że już nie trzeba.

    A nawet jeśli, to w 2026 (jeśli dożyję) a nie teraz.

    MJ

  • 4. Data: 2023-12-06 18:45:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 grudnia 2023 o 17:49:20 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
    > Przysłali kartę Visa zamiast (ważnej do 2026)... karty MC. I niby nic
    > takiego, ale znowu zmieniać we wszystkich paypalach i amazonach numer
    > karty. Nie lubię tego i na pewno gdzieś zapomnę.

    Reklamacja.
    Choć w skarbonce (tzn. w inteligo, do "dużej" skarbonki jeszcze nigdy nie trafiłem)
    jeszcze nie próbowałem.

    Ale ogólnie coś wiadomo, dlaczego przysłali?
    Np. jakieś info o tym, że MC przestanie działać - i ew. dlaczego (choć tego się nie
    spodziewam)?
    Może wymiana tylko dla chętnych?

    Hmm, ciekawostka, że skarbonka wymuszała przejście na MC...
    Sądziłem, że u nich jednak visa króluje.
    No cóż, nic o tym chyba na p.b.b. nie było - więc to nie istnieje ;>
    A jak z tym było (m.in. w kontekście powyższych pytań)
    przy tej wymianie na MC w 2021?

    W inteligo wciąż do wyboru debetówki: 2 wersje visy oraz jedna mc.
    OIDP MC jest "pionowa", więc siłą rzeczy płaska, szczegółów wypukłości dla obu kart
    visa nie pamiętam.

    > PS. Przynajmniej jest tłoczona, do płaskich nie umiem się przyzwyczaić.

    A nie ma przy tej "tłoczoności" dodatkowo wielkiego napisu "electronic use only"?

  • 5. Data: 2023-12-06 19:00:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 18:39:32 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Yes and no. Gdzieś tam się chwalili, że już nie trzeba.
    > A nawet jeśli, to w 2026 (jeśli dożyję) a nie teraz.

    Aaaa - nie zwróciłem uwagi na ten rok.

    Uuuu, to jakies mocne ruchy się dzieją, Getin/Velo rezygnuje z Visy,
    skarbonka z MC ... opłaty licencyjne czy co?

    J.

  • 6. Data: 2023-12-06 19:02:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Reklamacja.

    Rze co?

> [...]
    >
    > Ale ogólnie coś wiadomo, dlaczego przysłali?
    > Np. jakieś info o tym, że MC przestanie działać - i ew. dlaczego (choć tego się nie

    "W związku z zakończeniem współpracy z organizacją płatniczą Mastercard
    w zakresie wydawania kart płatniczych do posiadanego przez Ciebie konta..."

    MC ma przestać działać za "maks. 45 dni".

    > Może wymiana tylko dla chętnych?

    Nie żartuj.

> [...]
    > No cóż, nic o tym chyba na p.b.b. nie było - więc to nie istnieje ;>
    > A jak z tym było (m.in. w kontekście powyższych pytań)

    Wymienili przymusowo _chyba_ przy zmianie rodzaju konta oidp.

    > A nie ma przy tej "tłoczoności" dodatkowo wielkiego napisu "electronic use only"?

    Nie ma i nigdy (od czasu odejścia od płaskich kart visa electron) nie
    było. Oczywiście nie spodziewam się już zrobienia kiedykolwiek zakupu z
    użyciem "żelazka"...

    MJ