  • 1. Data: 2023-12-05 21:44:06
    Temat: No teraz już zaczynam być w tym citku stratny...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Właśnie wykryłem, że za zasilenie skycasha 20 złotymi policzyło mi 20
    złotych prowizji "od transakcji gotówkowej" i jakieś odsetki.

    Co to kuźwa ma być? Nigdy nic takiego nie robili, to jakaś pomyłka czy
    coś się zmieniło i już nie można z karty kredytowej zasilać?

    MJ

  • 2. Data: 2023-12-06 07:36:50
    Temat: Re: No teraz już zaczynam być w tym citku stratny...
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 5.12.2023 o 21:44, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    >
    > Co to kuźwa ma być? Nigdy nic takiego nie robili, to jakaś pomyłka czy
    > coś się zmieniło i już nie można z karty kredytowej zasilać?

    łoooo panie, chyba już kilka lat temu wprowadzili tę prowizję, tylko
    pewnie wybiórczo stosowali.
    Wtedy znajomy zapłacił parę stówek za zasilenie Revoluta kartą citka....

    --
    Pete

  • 3. Data: 2023-12-06 09:53:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 06.12.2023 o 07:36, Pete pisze:

    > łoooo panie, chyba już kilka lat temu wprowadzili tę prowizję, tylko
    > pewnie wybiórczo stosowali.
    > Wtedy znajomy zapłacił parę stówek za zasilenie Revoluta kartą citka....

    Co ma revolut do skycasha? Rok temu zasilałem skycasha i żadnej prowizji
    ani odsetek nie było.

    MJ

  • 4. Data: 2023-12-06 11:31:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 grudnia 2023 o 09:53:23 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > Co ma revolut do skycasha? Rok temu zasilałem skycasha i żadnej prowizji
    > ani odsetek nie było.

    A, odpowiedziałeś zanim zapytałem.
    Co to było rok temu, inny świat ;>
    Nawet przypomnieć sobie trudno
    (tzn. podobnie jest z 10 a nawet 40
    ostatnich lat, bo pozostałe to wczesne
    dzieciństwo, choć niektóre specjalne
    wydarzenia pamiętam jak dziś).

    Citek bywa miły, jak napiszesz reklamację
    z prośbą o wyjaśnienie, i że jest ci przykro,
    to duża szansa ze zwrócą.
    Ale z ich KK trzeba ostrożnie.

  • 5. Data: 2023-12-06 14:55:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 07:36, Pete pisze:

    > łoooo panie, chyba już kilka lat temu wprowadzili tę prowizję, tylko
    > pewnie wybiórczo stosowali.
    > Wtedy znajomy zapłacił parę stówek za zasilenie Revoluta kartą citka....
    Podejrzewam, ze różnica może być wynikiem tego, czy zasilasz z karty
    kredytowej, czy debetowej. Kredytowa naliczy prowizję, tak jakbyś z
    bankomatu pobierał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-12-06 17:09:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 07:36:50 +0100, Pete wrote:

    > łoooo panie, chyba już kilka lat temu wprowadzili tę prowizję, tylko
    > pewnie wybiórczo stosowali.

    Za Skycash, czy za pewien rodzaj płatnosci?

    Bo inne banki ... czy nie podobnie ?

    > Wtedy znajomy zapłacił parę stówek za zasilenie Revoluta kartą citka....

    J.

  • 7. Data: 2023-12-06 17:30:09
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 06.12.2023 o 17:09, J.F pisze:

    > Za Skycash, czy za pewien rodzaj płatnosci?

    Nie rozumiem. Skycash to jest taka przedpłata za parkowanie itd.
    Dokładnie tak samo jak prepaidy telefoniczne są przedpłatą za
    rozmawianie. Ani za jedno ani za drugie nigdy nie było żadnych prowizji
    przy zasilaniu tą samą kartą dokładnie w ten sam sposób.

    MJ

  • 8. Data: 2023-12-06 17:37:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 17:30:09 +0100, Michał Jankowski wrote:

> [...]
    > rozmawianie. Ani za jedno ani za drugie nigdy nie było żadnych prowizji
    > przy zasilaniu tą samą kartą dokładnie w ten sam sposób.

    Pewne płatnosci nie są sklepami, nie płacą prowizji bankom,
    wiec banki obciązają klientów. W przypadku KK mocno,
    tak jak za wypłaty z bankomatów.
    A czasem podobnie w/g widzimisię

    No i teraz ja nie rozumiem - czy poprzednik to sugerował, czy Skycash
    cos zmienił, czy Citi cos zmienił ...

    Moze być jeszcze kwestia, ze Skycash rozszerzył działalność i stało
    się to zasadne ...

    J.

  • 9. Data: 2023-12-06 19:11:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 17:37, J.F pisze:
    > Pewne płatnosci nie są sklepami, nie płacą prowizji bankom,
    > wiec banki obciązają klientów. W przypadku KK mocno,
    > tak jak za wypłaty z bankomatów.

    Generalnie zawsze płaci klient. Tyle, że w wypadku sklepów to działa
    tak, ze klient płaci sklepowi, zaś sklep bankowi. Klient tego nie widzi.
    Podobnie jak z ratami "0%" w sklepie. Cudów nie ma. Czasem warto
    zapłacić, by wiedzieć ile się płaci, bo tu można wybrać tańszą ofertę.
    Jak masz wszystko za darmo, to trudno wybierać tańszą. To zabija
    konkurencję.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-12-06 19:35:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 19:11:30 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zapłacić, by wiedzieć ile się płaci, bo tu można wybrać tańszą ofertę.
    > Jak masz wszystko za darmo, to trudno wybierać tańszą. To zabija

    Owszem, tylko ze np jak na poczcie wysylasz kartki swiąteczne i to
    prioryterem, to poczcie w miare wszystko jedno, czy dostanie za usługę
    20zl, czy 19.50.

    Ale jak placisz rachunek za prąd na 200zl, to poczta nie chce dostac
    195 od Ciebie, tylko 200+.

    Stąd i inne rozliczanie niektórych transakcji, tylko pytanie co się
    stało, ze teraz inaczej.

    google wynajduje cos o Revolucie

    https://subiektywnieofinansach.pl/wizerunkowe-samobo
    jstwo-citibanku-revolut-w-tle-lato-za-pasem-prowizja
    -za-doladowanie/

    J.