  • 1. Data: 2014-06-09 16:24:16
    Temat: T-Mobile usługi bankowe, dawniej Alior Sync, wypytuje o serię i numer dowodu osobistego
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Rozumiem, że bank musi autoryzować klienta ale nie wydaje mi się, żeby powszechną
    praktyką było odpytywanie o tak szczegółowe dane jak seria i numer dowodu osobistego.

    Zazwyczaj (w innych bankach z jakimi miałem kontakt) odpytanie dotyczy ilość
    rachunków w banku, daty urodzenia, nazwiska rodowego matki itp.

    Mieliście podobną sytuację w kontaktach z bankiem? Czy ktoś dzwoni i wyłudza
    szczegółowe dane osobowe?

  • 2. Data: 2014-06-16 11:30:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    az.anonim napisał(a) :
> [...]
    rachunków w banku, daty urodzenia, nazwiska rodowego matki itp.

    > Mieliście podobną sytuację w kontaktach z bankiem? Czy ktoś dzwoni i wyłudza

    Takich rozmówców kieruje się na drzewo. Wyświetlany nr telefonu
    można łatwo zafałszować.
    Możesz ewentualnie poprosić o nr stacjonarny i po jego weryfikacji w
    niezależnych źródłach możesz oddzwonić.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600