  • 31. Data: 2009-06-22 22:23:34
    Temat: Re: Stałe obciążenie karty kredytowej
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 23:19:46 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

    > Jestem kasjerem, znam numer karty, datę ważności i kod CVC2. Wystarczy aby
    > kupić sobie coś w necie (np. karty do telefonów). W jaki sposób posiadacz
    > karty udowodni iż to nie on dokonywał transakcji? W jaki sposób winę można

    Nie musi tego dowodzić.

    > udowodnić sprzedawcy, zwłaszcza gdy kartą płaciło się w 100 różnych punktach
    > usługowo - handlowych?

    Nie trzeba. Transakcja Mo/To/Io jest zawsze na ryzyko sprzedawcy.
    Właściciel karty twierdzi, że nie jego i bank robi chargeback. Oczywiście
    normalny bank.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 32. Data: 2009-06-22 22:25:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 23:44:49 +0200, MK napisał(a):

    > karcianych sa 3 opcje: 1/ nie dokonywalem transakcji, 2/ transakcja byla na
    > inna kwote, 3/ nie otrzymalem towaru. Z 2 ostatnich opcji musialem juz
    > skorzystac. W przypadku opcji 3 czekalem na zwrot ponad pol roku (karta
    > Kredyt Banku obslugiwana przez CKC), opcja 2 - czas pozytywnego rozpatrzenia
    > reklamacji ok. 7 dni.

    Wybrałes opcję 3 i bank zachował się prawidłowo, bo kupiłeś w jakimś
    serwisie usługę transferu pieniędzy na konto sprzedawcy. Ten serwis wykonał
    usługę, więc nie masz co reklamować.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 33. Data: 2009-06-23 05:58:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Wybrałes opcję 3 i bank zachował się prawidłowo, bo kupiłeś w jakimś
    > serwisie usługę transferu pieniędzy na konto sprzedawcy. Ten serwis
    > wykonał
    > usługę, więc nie masz co reklamować.

    To nie ma znaczenia. Bezpieczenstwo uzywania kart polega na tym, ze taka
    transakcje reklamuje w banku i bank dokonuje zwrotu. Podobnie jak w
    przypadku takiego Polecenia Zaplaty. Ja je odwoluje w okreslonym czasie i
    nie interesuje mnie czy na rachunku sprzedawcy sa srodki, kasa jest zwracana
    na moje konto, a bol glowy jest po stronie banku sprzedawcy zeby kase
    odzyskac. Jak napisalem reklamacja zostala uznana, dodatkowo za dlugi okres
    oczekiwania bank zdjal mi oplate za karte przez 2 lata, a 8 lat temu nie
    roboli tego tak chetnie jak dzis :D.

    MK

  • 34. Data: 2009-06-23 14:15:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
    > A ja dzis placilem karta za dostep do elektronicznego wydania gazety
    > wyborczej i nie musialem podawac CVC2, po co wiec go zdrapytac? ;)

    Ponieważ np przy płatnościach Allegro też nie jest to weryfikowane. Raz
    nawet przeszło mi ze złą datą ważności. Innymi słowy : na sam numer
    można komuś zrobić "kuku" :)

    --
    Mithos

  • 35. Data: 2009-06-23 14:17:46
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Leszek Kowalski pisze:
> [...]
    > udowodnić sprzedawcy, zwłaszcza gdy kartą płaciło się w 100 różnych punktach

    Rzecz w tym, że w tego typu transakcjach odpowiada sprzedawca, który
    przyjmuje taką płatność.

    Osobiście miałem taką sytuację, że ktoś na dane mojej KK kupił sobie
    właśnie jakieś doładowania w Vodafone UK. Bank reklamację uznał i
    zapewne cofnął pieniądze sprzedawcy (nie wydaje mi się, aby to bank
    pokrywał wtedy stratę).

    Widać to się wszystkim opłaca skoro sklepy internetowe kwitną.

    --
    Mithos

  • 36. Data: 2009-06-23 16:50:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 16:17:46 +0200, Mithos napisał(a):

    > właśnie jakieś doładowania w Vodafone UK. Bank reklamację uznał i
    > zapewne cofnął pieniądze sprzedawcy (nie wydaje mi się, aby to bank
    > pokrywał wtedy stratę).

    Jest tak jak piszesz - bank ma prawo, w wypadku transakcji bez fizycznej
    obecności karty zrobić chargeback (cofnięcie płatności) bez podania
    przyczyny.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 37. Data: 2009-06-23 16:53:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 07:58:41 +0200, MK napisał(a):

    > To nie ma znaczenia. Bezpieczenstwo uzywania kart polega na tym, ze taka
    > transakcje reklamuje w banku i bank dokonuje zwrotu. Podobnie jak w

    Owszem, nie.
    Czym innym jest reklamacja 'nie otrzymałem świadczenia' od reklamacji 'nie
    autoryzowałem transakcji'. Do tego, w Twoim przypadku Ty otrzymałeś
    świadczenie, bo kartą nie opłacałeś towaru, a usługę polegającą, że osoba
    trzecia zapłaci za twoar. Tą usługę otrzymałeś, więc reklamacja była
    bezpodstawna.

> [...]
    > na moje konto, a bol glowy jest po stronie banku sprzedawcy zeby kase

    PZ ma zupełnie inne uwarunkowania prawne, przede wszystkim dlatego, że nie
    autoryzujesz każdorazowego obciążenia Twojego rachunku.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 38. Data: 2009-06-23 17:09:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > świadczenie, bo kartą nie opłacałeś towaru, a usługę polegającą, że osoba
    > trzecia zapłaci za twoar. Tą usługę otrzymałeś, więc reklamacja była

    1. chyba mylisz osoby
    2. przy kazdej transakcji tak jest, bo bierz w niej udzial aklajer
    3. bank uznal reklamacje, wiec nie wiem co masz na mysli piszac, ze jest
    bezpodstawna

    MK

  • 39. Data: 2009-06-23 18:43:43
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > moja pierwsza czynność po otrzymaniu: karty zdrapanie go

    A co bys zrobil z AmExem? Tam odpowiednik CVC2 jest
    wytloczony i to z przodu.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 40. Data: 2009-06-23 20:20:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 19:09:10 +0200, MK napisał(a):

    > 1. chyba mylisz osoby
    Możliwe.

    > 2. przy kazdej transakcji tak jest, bo bierz w niej udzial aklajer

    Nie. Akłajer pośredniczy, jednak nie zawierasz z nim umowy. W wypadku
    serwisów typu PayPal i podobnych zawierasz umowę z takowym. Nie bank
    zawiera, a Ty.

    > 3. bank uznal reklamacje, wiec nie wiem co masz na mysli piszac, ze jest
    > bezpodstawna

    Uznał reklamację ;nie autoryzowałem transakcji'.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356