  • 1. Data: 2009-12-25 08:06:41
    Temat: Sprzedaż shareware
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Przykładowo mam program typu shareware gdzie za darmo można ściągać jego
    niezarejestrowaną wersję. Jest możliwość zarejestrowania przez podanie
    swoich danych jak imię i nazwisko oraz podania swojego konta email. Wtedy na
    konto mailowe wysyłany jest numer seryjny lub plik z kluczem.

    Jak rozwiązać problem zapłaty, gdzie o tym można poczytać?

    Mam konto złotówkowe w Pekao lub mBanku jednak chcę aby za program który ma
    być znany nie tylko w Polsce płacono w euro lub dolarach. Jak to rozwiązać,
    czy lepsze będzie konto paypal? Co gdy kupujący nie używa euro, jak
    spowodować automatyczne przeliczanie walut i uniknąć kosztów przelewów?

  • 2. Data: 2009-12-25 09:46:09
    Temat: Re: Sprzedaż shareware
    Od: Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej>

    Każdy producent shareware'u sam ustala zasady płatności. Poszukaj
    informacji na stronie twórcy interesującego Cię oprogramowania. Ja
    kupowałem tego typu oprogramowanie płacąc kartą i z tego co się orientuję
    to przytłaczająca większość producentów shareware'u stawia właśnie na taką
    opcję płatności.

  • 3. Data: 2009-12-25 09:59:22
    Od: Czarek <...@...pl>

    Kamil Kosiński wrote:
> [...]
    > kupowałem tego typu oprogramowanie płacąc kartą i z tego co się
    > orientuję to przytłaczająca większość producentów shareware'u stawia

    Jeśli masz problem z zakupem ze strony producenta, możesz spróbować
    kupić w polskim sklepie internetowym http://cro.skulski.pl/ . Ceny
    pewnie ciut wyższe niż na stronach oryginalnych (nie wiem, sprawdź), ale
    oferują spory wybór shareware'u.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 4. Data: 2009-12-25 10:09:38
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Czarek pisze:

    Czy tylko ja zrozumiałem że "zdumiony" chce _pobierać_ opłaty za shareware?

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

  • 5. Data: 2009-12-25 10:44:25
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    Grejon (g...@g...pl) wrote in news:hh2312$1d$1@inews.gazeta.pl:
    > Czarek pisze:
    >
    > Czy tylko ja zrozumiałem że "zdumiony" chce _pobierać_ opłaty za
    > shareware?

    Nie, nie tylko Ty tak zrozumiałeś :) "Zdumiony" właśnie chce sprzedawać swój
    (jak mniemam) program shareware :)

    Odpowiadając na pytanie wątkotwórcy:

    Podejrzewam, że tutaj najlepszy (czyt. najszerzej działający i
    najbezpieczniejszy) byłby PayPal. Ale w PL nie używałem i nie wiem, jak jest
    z odbiorem środków, a poza tym są tam jakieś prowizje itd. Poczytaj na ich
    stronie.

    Nie ma sensu bawić się w konta walutowe i przelewy, jeśli ma to robic
    ktokolwiek zza granicy. Karty kredytowej też nikt nie udostępni ot tak, bo
    przecież Polska to w rozumieniu przeciętnego Amerykanina jakiś kraj w
    środkowej Azji... Dlatego jeśli chcesz rozsądnie pobierać opłaty, to PayPal
    lub podobne... Chyba, że ktoś ma inne pomysły, jak już zrozumieliśmy, o co
    chodzi :)

    G.

    --
    GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O---- M-- V- PS+ PE+++ Y+
    PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h--- y?

  • 6. Data: 2009-12-25 10:46:47
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Kamil Kosiński wrote:
    > Jeśli masz problem z zakupem ze strony producenta, możesz spróbować

    Chciałbym sprzedawać shareware, nigdy tego nie robiłem a jest wiele
    problemów choćby 22% VAT, nie chciałbym wymagać płatności kartą oraz aby
    program byl sprzedawany nie tylko w Polsce za złotówki

  • 7. Data: 2009-12-25 11:11:58
    Od: Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej>

    > Chciałbym sprzedawać shareware, nigdy tego nie robiłem a jest wiele
    > problemów choćby 22% VAT, nie chciałbym wymagać płatności kartą oraz aby
    > program byl sprzedawany nie tylko w Polsce za złotówki

    To na początku Cię źle zrozumiałem.

    Co do meritum to wydaje mi się, że karta jest najlepszym rozwiązaniem dla
    "umiędzynarodowienia" Twojego programu. Każdy płaci, potem mu to bank
    przeliczy na jego pieniądze i już.

    Nie musisz przy tym samemu zajmować się autoryzacją. W takich małych
    sklepach internetowych często występuje pośrednik zajmujący się samymi
    transakcjami kartowymi. W Polsce takie usługi oferują platnosci.pl.
    Pytanie tylko jakie mają prowizje? Bo na stronie nie ujawniają. Usługi
    takie świadczy też PayPal. Sądząc z jego strony, również w Polsce. Musisz
    po prostu samemu zpytać.

  • 8. Data: 2009-12-25 11:39:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-25, zdumiony <z...@j...pl> wrote:

    [...]

    > Chciałbym sprzedawać shareware, nigdy tego nie robiłem a jest wiele
    > problemów choćby 22% VAT, nie chciałbym wymagać płatności kartą oraz aby
    > program byl sprzedawany nie tylko w Polsce za złotówki

    Dla formalności spytam - czy masz założoną działalność gospodarczą?
    W Polsce nie przejdzie sprzedawanie oprogramowania bez tego, a to oznacza
    stałe koszty ZUSu i podatki.

    Sam VAT to bywa różnie - jak będziesz chciał sprzedawać program do stanów,
    to oni tegoż podatku nie mają. W UE też jest jeszcze inaczej (od nowego roku
    będzie można chyba przy posiadaniu NIP-UE sprzedawać, ale na 100% pewny
    jeszcze nie jestem).

    Co do akceptowania płatności to jest akurat najmniejszy problem z nich
    wszystkich - zobacz sobie np. strony paypal.pl, czy platnosci.pl, biorą
    prowizję, ale przy małej skali biznesu bardziej się to opłaca niż
    samodzielne wdrażanie różnych form płatności.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-12-25 12:30:01
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Dla formalności spytam - czy masz założoną działalność gospodarczą?
    > W Polsce nie przejdzie sprzedawanie oprogramowania bez tego, a to oznacza
    > stałe koszty ZUSu i podatki.

    Chciałem sobie dorabiać do renty

> [...]
    > roku
    > będzie można chyba przy posiadaniu NIP-UE sprzedawać, ale na 100% pewny

    A czy VAT nie zależy od kraju sprzedawcy? Nie wiem kto z jakiego kraju
    kliknie i kupi

    Przyjrzę się platnosci.pl

  • 10. Data: 2009-12-25 12:45:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-25, zdumiony <z...@j...pl> wrote:

    [...]

    > Chciałem sobie dorabiać do renty

    To rozumiem, że masz grupę inwalidzką. AFAIK Od niedawna osoby takie
    ZUS płacić muszą, a co najwyżej możesz wystąpić o refundację
    do PFRONu. PFRON refunduje składki: rentową i emerytalną. Resztę musisz
    pokryć sam.

    > A czy VAT nie zależy od kraju sprzedawcy? Nie wiem kto z jakiego kraju
    > kliknie i kupi

    W przypadku usług (a AFAIK do takich zalicza się sprzedaż licencji online)
    istotny jest kraj nabywcy. Jak nabywca nie ma VATu, to go nie doliczasz.
    Jak nabywca w Polsce to doliczasz.

    W ogóle w kwestii ZUS i podatków to polecam przejść na pl.soc.prawo.podatki
    i się dopytać. Bo naprawdę trzeba to sobie dobrze policzyć, czy się taki
    mały biznes się opłaca.

    > Przyjrzę się platnosci.pl

    Jak liczysz na zagranicznych klientów, to paypala tez musisz brać pod uwagę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl