  • 1. Data: 2007-02-22 12:52:48
    Temat: Re: Splata kredytu mieszkaniowego z funduszu inwestycyjnego?
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    NetManiak wrote:
> [...]
    > lat) przyszla mi do glowy inna mysl. A mianowicie - moze calosc kwoty
    > 400tys wplacic do jakiegos funduszu i z niego co miesiac wybierac
    > transze do splaty kolejnych rat kredytu? Intuicja podpowiada mi, ze
    > tym sposobem mam duza szanse splacic caly kredyt, nie placac ani
    > grosza z biezacych wydatkow. Czy dobrze rozumuje? Jesli tak, to jakie
    > fundusze wybrac, by zmniejszyc ryzyko calego manewru (bo zdaje sobie
    > sprawe iz ryzyko jest nieodlacznie zwiazane z moim potencjalnym
    > zyskiem)? Co o tym myslicie? Czy robi sie w ten sposob na swiecie?

    W tym miesiacu np. fundusze zarobily bardzo niewiele (poczatkowo byla nawet
    spora strata), tak wiec ja bym uwazal z funduszami. Ostatecznie sa one na plusie
    ale zysk jest mniejszy niz bylby np. z lokaty.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2007-02-22 12:53:17
    Od: "NetManiak" <a...@h...com>

    Witam,

    biore kredyt hipoteczny 600tys na splacenie 100% wartosci nowego mieszkania.
    Po przeniesieniu sie do niego (za kilka miesiecy), chce sprzedac poprzednie
    mieszkanie, warte ok. 400tys. Zastanawiam sie co wtedy zrobic z uzyskanymi
    pieniedzmi...

    pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2007-02-22 13:12:42
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Mithos napisał(a):

    > W tym miesiacu np. fundusze zarobily bardzo niewiele (poczatkowo byla
    > nawet spora strata), tak wiec ja bym uwazal z funduszami. Ostatecznie sa
    > one na plusie ale zysk jest mniejszy niz bylby np. z lokaty.

    Zalezy kiedy i w jaki fundusz. Przy fundasz akcji trzeba pamietac o tym ze:
    1) Akcje sa juz wysoko wyzej nie bedzie
    2) Mozna stracic 30% na dzien dobry jaks ie trafi na spadki wiec do
    wyjscia na 0 trzeba zarobic juz 50%.

    Fundusze akcji daly zworty rzedu 100-200% w ciagu ostatnich lat ale byl
    duzy dolek po peknieciu banki internetowej wiec trzeba uwazac.

    Przy 40 tys EUR mozna oddac pieniadze do funduszu hedgingowego
    sa takie w PL cel to 11-16% rocznie w USD/EUR

  • 4. Data: 2007-02-22 14:07:20
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mithos napisał(a):
    > Przy 40 tys EUR mozna oddac pieniadze do funduszu hedgingowego
    > sa takie w PL cel to 11-16% rocznie w USD/EUR

    To jeszcze większa ruletka niż fundusze akcji

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2007-02-22 14:47:15
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > W tym miesiacu np. fundusze zarobily bardzo niewiele (poczatkowo byla
    > nawet spora strata), tak wiec ja bym uwazal z funduszami. Ostatecznie sa
    > one na plusie ale zysk jest mniejszy niz bylby np. z lokaty.

    nie patrzy sie na FA z perspektywy kilku dni (bosze) lub nawet miesiecy,
    chodzi o zysk w dlugim okresie i ten wystepuje ;-))jest tez wyzszy niz z
    lokaty bankowej, ktora pozbawiona jest ryzyka...

    proponowane rozwiazanie jest bdb, ale bezposrednio z funduszu nie da sie
    splacac kredytu, co miesiac musialbys umorzyc (z odpowiednim
    wyprzedzeniem) tyle jednostek, aby wystarczylo na splate raty

    nie nalezy wplacac calej kasy do jednego funduszu, dywersyfikacja ryzyka
    bardzo wskazana i tutaj pojawia sie pytanie:

    czy jezeli masz kilka funduszy (jedne zarabiaja mniej inne wiecej, a
    jakis tam nawet ma strate) to ktore jednostki umorzyc?

    zyskowne czy tracace?
    zastanawiam sie...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-02-22 15:46:18
    Od: Piotrek Miller <p...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007 13:53:17 +0100, "NetManiak" <a...@h...com>
    wrote:

> [...]
    >mysl. A mianowicie - moze calosc kwoty 400tys wplacic do jakiegos funduszu i
    >z niego co miesiac wybierac transze do splaty kolejnych rat kredytu?

    Niestety nie możesz tak zrobić :-( Jeżeli pieniądze ze sprzedanego
    mieszkania nie przeznaczysz na zakup drugiego (np. tego nowego)
    zapłacisz spory procent do Urzędu Skarbowego. Co nie oznacza, że nie
    da się tego obejść, ale nie jest to takie proste.

    --
    Pozdrawiam,
    P.I.T.E.R.: Person-Injuring Terror from the Enchanted Ruin

  • 7. Data: 2007-02-22 19:15:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > nie patrzy sie na FA z perspektywy kilku dni (bosze) lub nawet miesiecy,
    > chodzi o zysk w dlugim okresie i ten wystepuje ;-))jest tez wyzszy niz z
    > lokaty bankowej, ktora pozbawiona jest ryzyka...

    Zgadza sie dlatego, tez jezeli ktos chce splacac kredyt z funduszu to
    jest to bardzo zly pomysl, zwlaszcza ze jakies zalamanie moze przyjsc
    nagle i wtedy perspektywa tego, ze za 2 lata odrobimy strate jest
    srednio interesujaca.

    > proponowane rozwiazanie jest bdb, ale bezposrednio z funduszu nie da sie
    > splacac kredytu, co miesiac musialbys umorzyc (z odpowiednim
    > wyprzedzeniem) tyle jednostek, aby wystarczylo na splate raty

    Innymi slowy proponowane rozwiazanie jest bdb ale nie w tym konkretnym
    przypadku.

    > nie nalezy wplacac calej kasy do jednego funduszu, dywersyfikacja ryzyka
    > bardzo wskazana i tutaj pojawia sie pytanie:

    A jest w ogole sens inwestowania w fundusze inne niz akcyjne czy
    ewentualnie hybrydowe ? Przeciez tylko te fundusza gwarantuja zysk
    wiekszy niz lokaty.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2007-02-22 21:25:16
    Od: "NetManiak" <a...@h...com>

  • 9. Data: 2007-02-23 08:13:30
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A jest w ogole sens inwestowania w fundusze inne niz akcyjne czy
    > ewentualnie hybrydowe ? Przeciez tylko te fundusza gwarantuja zysk
    > wiekszy niz lokaty.

    oczywiscie, ze jest, i ww. niczego nie gwarantuja ;-)
    jezeli ktos nie akceptuje ryzyka lub chce inwestowac krotkoterminowo to
    wybiera FRP lub FO (w dluzszym okresie), to lepsze niz lokata bankowa

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-02-23 08:18:38
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
> [...]
    > jezeli ktos nie akceptuje ryzyka lub chce inwestowac krotkoterminowo
    > to wybiera FRP lub FO (w dluzszym okresie), to lepsze niz lokata

    No ale FRP czy FO z tego co widze po wykresach nie zapewniaja jakiegos duzo
    wiekszego zysku niz lokaty, a do tego lokaty sa znacznie latwiejsze w obsludze i
    dostepie do pieniedzy.

    --
    Mithos