  • 11. Data: 2008-04-12 12:35:00
    Temat: Re: Ryanair - dziwne rozliczanie transakcji
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):
    > Ależ skąd, w banku właśnie. Normalny fraud. Miało być XX EUR, a nie YY PLN.
    > Akceptowałeś XX EUR i na tyle mieli kartę obciążyć.

    Napiszę że fraud to mi karzą zastrzec kartę albo w ogóle odwołają transakcję i
    skasują bilet. Zresztą przez te ich "malwersacje" straciłem ok. 5zł na
    różnicach kursowych więc gra nie warta świeczki. Wiem że to niedobre podejście
    i banki na tym zyskują że każdy tak powie i oleje sprawę, ale ja po prostu już
    nigdy nie użyję tej karty i mam ich gdzieś - ich strata.

    Sinus

  • 12. Data: 2008-04-12 12:50:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sinus" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > już
    > nigdy nie użyję tej karty i mam ich gdzieś - ich strata.

    A co niby bank na tym zyskal? Napisales, ze to merchant obciazyl w PLN. Wiec
    raczej powinienes miec do niego pretensje i powiedziec, ze nigdy nie
    skorzystasz z uslug Raynair.

    MK

  • 13. Data: 2008-04-12 13:22:07
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):
    > A co niby bank na tym zyskal? Napisales, ze to merchant obciazyl w PLN. Wiec
    > raczej powinienes miec do niego pretensje i powiedziec, ze nigdy nie
    > skorzystasz z uslug Raynair.

    Jednak obstawiam że to sprawka banku, ponieważ Ryanair wszystkie inne karty
    obciąża w danej walucie a testowałem ok. 8 kart. Więc dziwne żeby akurat tę
    kartę tak dziwnie potraktował. Albo to coś u Visy, ciężko stwierdzić. Co nie
    zmienia faktu że już tą kartą płacić nie będę - bez znaczenia kogo to wina.

    Sinus

  • 14. Data: 2008-04-12 14:21:56
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    .

    > Ależ skąd, w banku właśnie. Normalny fraud. Miało być XX EUR, a nie YY
    > PLN.
    > Akceptowałeś XX EUR i na tyle mieli kartę obciążyć.

    Jak na moją intuicję, a moja historia reklamacji w bankach to kilkadziesiąt
    epizodów ;-) - bank się z tego bez problemu wykpi przedstawiając dokument
    obciążenia w PLN z Ryanair. I zostałbym odesłany do Ryanair.

    marekz

  • 15. Data: 2008-04-12 16:34:05
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Sinus" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > nie
    > zmienia faktu że już tą kartą płacić nie będę - bez znaczenia kogo to

    Jakby bank to przeliczal to bys mial obciazenie w EUR i sciagniete z konta w
    PLN po kursie banku. Co wiecej bank jest wrecz stratny na tym procederze, bo
    nie ma zysku z roznicy kursowej na rzeliczaniu EUR->PLN, wiec Ryanair mu
    podbiera ten zysk.

    pozdr

  • 16. Data: 2008-04-13 23:19:37
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 11 Apr 2008 21:36:35 +0000, Sinus napisał(a):

    > Płacę często kartą VE w liniach Ryanair. (...)

    Ja to już jakiś czas temu zaobserwowałem, tutaj jest dowód:
    http://xbartx.wordpress.com/2007/06/27/tanie-linie-l
    otnicze-ryanair/

    i na pewno nie była to karta ING a na pewno któraś z tej pary (mbank kk
    lub allekarta BZWBK) - jak będę miał chwilę to poszukam gdzieś w
    historycznych wyciągach.

    Xenocide

  • 17. Data: 2008-04-14 01:25:56
    Od: Pawel <p...@i...pl>

    > lub allekarta BZWBK) -
    I tak wlasnie ostatnio zaplacilem,a rozliczenie przyszlo w PLN a nie EUR
    Sredni ostatni kurs to ok 3.5, a transakcja zostala przeliczona w locie po
    kursie 3.63... hamstwo

  • 18. Data: 2008-04-14 06:33:32
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Pawel" <p...@i...pl> wrote in message
    > I tak wlasnie ostatnio zaplacilem,a rozliczenie przyszlo w PLN a nie EUR
    > Sredni ostatni kurs to ok 3.5, a transakcja zostala przeliczona w locie po
    > kursie 3.63... hamstwo

    Nie wiem czy nie maja kruczku w regulaminie, ale na moje oko kwalifikuje sie
    to do reklamacji - obciazenie inna kwota (wartosc + waluta) niz autoryzacja.
    Pisemnie do banku, a potem z odrzuceniem reklamacji przez bank do arbitra
    lub UOKiKu w zaleznosci od tresci. Przekret robi ewidentnie Ryanair podajac
    do zatwierdzenia x EUR a sciagajac y PLN. Rownie dobrze moglby sobie
    policzyc kurs 10zl/EUR, albo wogole sie nie lamac i autoryzowac 100 PLN a
    sciagac 200 PLN. Albo sie ich zmusi do sciagania tego co wyswietlaja (lub
    wyswietlania tego co sciagaja), albo wszyscy naokolo beda wiedziec, ze
    Polakow to mozna smialo dymac bo i tak sie nie wychyla.

    pozdr

  • 19. Data: 2008-04-14 09:11:26
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> napisał(a):
    > Ja to juĹź jakiĹ&#65533; czas temu zaobserwowaĹ&#65533;em, tutaj jest dowĂłd:
    > http://xbartx.wordpress.com/2007/06/27/tanie-linie-l
    otnicze-ryanair/

    > i na pewno nie byĹ&#65533;a to karta ING a na pewno ktĂłraĹ&#65533; z tej pary
    (mbank kk
    > lub allekarta BZWBK) - jak bÄ&#65533;dÄ&#65533; miaĹ&#65533; chwilÄ&#65533; to
    poszukam gdzieĹ&#65533; w
    > historycznych wyciÄ&#65533;gach.

    To już chyba wiem o co w tym wszystkim chodzi. Przejrzałem wyciągi z KK Citi
    którą raz kiedyś płaciłem w Ryanair i również się okazało że obciążyli czysto
    w PLN, żadnego śladu po EUR mimo że w tej walucie autoryzowałem transakcję.
    Kurs oczywiście nawet bardziej złodziejski od Citkowego.

    Wniosek: Ryanair sam przelicza na PLN transakcje dla KART KREDYTOWYCH. Jeśli
    chodzi o DEBETÓWKI to nie dość że oszczędzamy na tej prowizji to obciążenie
    przychodzi w walucie oryginalnej i przelicza nasz bank.

    Sinus

  • 20. Data: 2008-04-14 09:13:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Sinus" <s...@g...pl> writes:

    > Wniosek: Ryanair sam przelicza na PLN transakcje dla KART KREDYTOWYCH. Jeśli
    > chodzi o DEBETÓWKI to nie dość że oszczędzamy na tej prowizji to obciążenie
    > przychodzi w walucie oryginalnej i przelicza nasz bank.

    I tu wracamy do niesmiertelnego pytania - skad Ryanair wie, czy moja
    karta jest kredytowa czy debetowa?

    MJ