  • 21. Data: 2005-05-12 13:15:48
    Temat: Re: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mln zł
    Od: Dawid <d...@i...pl>

    Jacek Wojaczyński napisał(a):

    > Będę jednak nalegał, żebyś wyjaśnił. Serio nie wiem.
    > Jeśli rozróżniasz stałe listy haseł jednorazowych to rozumiem też, że są
    > zmienne listy haseł jednorazowych. W którym banku? I z czym to się je?

    > Grypę, owszem... A wirusy mam, ale raczej w celach kolekcjonerskich.
    > Chcesz kilka? :)

    > Nie. Nie jestem paranoikiem. Skanuję po prostu programem antywirusowym.

    > Oczywiście, można mieć wyjątkowego pecha i trafić na nowego, nieznanego
    > wirusa. Równie dobrze można mieć pecha i zginąć w wypadku.

    > Pewnie to tacy, co konsultantowi z Inteligo podają swoje hasło...

    Po tym co napisałeś Twoja linia obrony jest z góry skazana na porażke,
    chociaż.. Ty tutaj jesteś nieomylny. Ja bym na Twoim miejscu spuścił
    głowę i przeprosił, bo widzisz ja pewnie jak większość też popełniam błędy.

    Pozdroofka

  • 22. Data: 2005-05-12 13:19:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Paweł Korobczak wrote:

    > Zaraz zaraz. Jeśliby miał przesłać kod złodziejowi, ZAMIAST do banku,
    > to musiałby nie tylko czytać klawiaturę, ale tez byc zalogowany razem
    > ze mną do banku i blokowac transmisję. Czy to nie oznacza konieczności
    > łamania 128-bitowego szyfru? A to już chyba nie takie hop-siup?

    Wystarczy przechwycenie klawiatury i zmiana tego co wprowadzasz.

  • 23. Data: 2005-05-12 13:29:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek Wojaczyński wrote:
> [...]
    > Jeśli rozróżniasz stałe listy haseł jednorazowych to rozumiem też, że są
    > zmienne listy haseł jednorazowych. W którym banku? I z czym to się je?

    Chodziło mu o wydrukowaną kartę, w której 50 kodów jest znanych od razu
    do przodu w porównaniu do tokena, w którym nie znasz następnego kodu.
    Z punktu widzenia bezpieczenstwa nie ma to znaczenia, chyba, że ktoś ci
    zrobi ksero takiej karty.
    bardzo natomiast podobają mi się zdrapki w inteligo, gdzie wiesz, że
    następnego kodu nikt nie widział.

    > Grypę, owszem... A wirusy mam, ale raczej w celach kolekcjonerskich.
    > Chcesz kilka? :)

    Masz bardzo wysokie mniemanie o sobie, a bardzo małą wiedzę.

  • 24. Data: 2005-05-12 13:34:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    witek said the following On 2005-05-12 15:29:
    [..]

> [...]
    > zrobi ksero takiej karty.
    > bardzo natomiast podobają mi się zdrapki w inteligo, gdzie wiesz, że

    Ale dalej nie wiadomo co to zmienna lista haseł jednorazowych :-)

    KJ

  • 25. Data: 2005-05-12 13:47:55
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 12 May 2005 10:07:58 +0200, w <d5v2sa$kpo$1@inews.gazeta.pl>, "Paweł"
    <n...@k...ru> napisał(-a):

    > oczywiście w mniejszym stopniu ale również można wyobrazić sobie sytuację
    > gdy to jednorazowe hasło zostanie poprostu przesłane do złodzieja zamiast do
    > banku - taki atak miał już podobno miejsce w Niemczech

    Teraz, po przeczytaniu tego, S.T. zejdzie na atak serca albo zacznie wierzyć w
    UFO.

  • 26. Data: 2005-05-12 13:57:15
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 12 May 2005 08:49:37 +0000 (UTC), w
    <X...@p...zuzel.org>, Jacek Wojaczyński
    <k...@z...org> napisał(-a):

    > Co to jest "stała" lista haseł jednorazowych?
    > Inna sprawa, że jak ktoś jest na tyle głupi, żeby sobie zainstalować
    > trojana to potem niech nie płacze, ze nagle mu się konto wyczyściło.

    Tak, tak, najwyraźniej mało czytasz o dziurach w MS Win i innych produktach.

    Też uważałem, że nie potrzebuję na kompie antywira, ponieważ nie odpalam plików
    z nieznanych źródeł. Ale kiedyś MS wpadł na genialny pomysł uruchamiania pliku
    _default.pif przy *zaglądaniu* do archiwum zip ;)

  • 27. Data: 2005-05-12 14:37:56
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 15:34:34 +0200, Kamil Jońca napisal/a:

    > Ale dalej nie wiadomo co to zmienna lista haseł jednorazowych :-)
    powiedzmy taka gdzie hasło jest przyporzadkowane do konkretnej
    transakcji. Na przykład bank przewidzi jakie klient bedzie w przyszlosci
    wykonywal przelewy;) lub przesle haslo dopiero po zgloszeniu transakcji,
    np. sms-em (jak w BZWBK), odpowiedzi tokena mozna tez
    uznac ze zmienną liste haseł jednorazowych
    Chyba tylko tak mozna podzielić listy haseł jednorazowych na stałe i
    zmienne

    --
    Krzysztof Lerski

  • 28. Data: 2005-05-12 16:54:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    jureq <j...@x...to.z.adresux.op.pl> wrote:

    > Wystarczy przechwycenie klawiatury i zmiana tego co wprowadzasz.

    Oczywiście. Przecież to takie banalne. Aż strach otworzyć lodówkę...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 29. Data: 2005-05-12 17:51:58
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 12 May 2005 17:53:47 +0000 (UTC), w <d6057b$c1t$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    f...@T...foiut.org (Franz) napisał(-a):

    > Jakis blad logiczny chyba popelniasz :)
    > Szczerze mowiac nie wyobrazam sobie jakby to mialo wygladac czasowo.
    > Zlodziejaszek musialby czyhac ciagle przy kompie czekajac na haslo
    > jednorazowe

    Niestety, praca złodzieja nie zawsze do lekkich należy...

    > i w mig dokonac transakcji. Poza tym co z transakcja dokonywana przez
    > klienta??

    Nic -- nie byłaby dokonywana.

  • 30. Data: 2005-05-12 17:53:47
    Od: f...@T...foiut.org (Franz)