  • 11. Data: 2006-03-31 10:53:38
    Temat: Re: Realizacja czeku - refleksje
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    kjvirtual napisał(a):

    > Przeciez czek mozna zastrzedz i odbiorca nie dostanie zadnej kasy!

    Owszem - o ile bierze się udział w transakcjach, w których strony
    bardziej cenią sobie pieniądze, niż swój image :-)

    Pzdr: Witek

  • 12. Data: 2006-03-31 11:10:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Catbert <c...@w...pl> writes:

    > Przelew przed - ryzykuje płacący, bo umowa dopiero czeka u notariusza.
    > Przelew po - płacący już ma umowę, zwykle z treścią, że zapłacił -
    > więc się może zlisić.

    Jesli nie zaplacil to skad tresc ze zaplacil? Trzeba napisac ze zaplaci,
    ile, jak i kiedy.

    > Czek można wręczyć u notariusza w chwili składania podpisu.

    A potem moze sie okazac ze jest zastrzezony albo nie ma pokrycia.
    Albo np. podrobiony. Jeszcze mozna "na milicji" wyladowac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2006-03-31 11:22:45
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    >
    > A potem moze sie okazac ze jest zastrzezony albo nie ma pokrycia.
    > Albo np. podrobiony. Jeszcze mozna "na milicji" wyladowac.

    Jest to kwestia umowy i obyczaju - nie ma żadnej przeszkody, żeby
    wszyscy wystawcy czeków oferowali je bez pokrycia.

    W moim przypadku miałem prosty argument - kupujący udziały był
    jednocześnie dostawcą towaru więc mu mogłem zakwestionować konieczność
    zapłaty "bo coś nie tak" za dostarczony towar - w kwocie znacznie
    większej niż kwota na czeku - więc nie miał robaczywych myśli.

    Gdyby w grę wchodził przelew mógłby się zasłaniać obiektywnymi
    trudnościami, że zrobimy to później, bo teraz dear Witold jest zły kurs
    i byś (ty lub my) stracił.

    Pzdr: Witek

  • 14. Data: 2006-03-31 13:43:14
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > Przeciez czek mozna zastrzedz i odbiorca nie dostanie zadnej kasy!

    ale moze zostac potwierdzony przez bank, na podstawie wpisu notariusza,
    wowczas bank rezerwuje na czek srodki i realizuje po np. przedstawieniu
    umowy podpisanej notarilanie.

  • 15. Data: 2006-04-02 11:40:15
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "kjvirtual" <k...@g...com> wrote in message
    | Nie tylko USA! Czeki w USA sa lubiane, powszechen i szybko
    akceptowane, bo sa
    | realizowane w 1 dzien. Ja na swoje konto w HSBC USA wyslalem juz
    kilka czekow i
    | money order z roznych zakatkow swiata i max 2 dni byly
    realizowane z poza USA i
    | nie byly w USD, reszta w 1 dzien, jak bylo w USD. To w Polsce nie
    umieja czeku
    | poprawnie zrealizowac.

    Moim bardzo skromnym zdaniem bankomom w Polsce totalnie nie połaca
    się zawracać sobie głowę czekami. Banki, które chcą obsługiwać
    klasę średnią, albo są duże muszą mieć w ofercie wszysto i muszą
    też realizować czeki. Mam wrażenie, że wolą jednak, żeby klient
    sobie poczekał kilka tygodni i następnym razem zrobił przelew, niż
    żeby regularnie zawracał głowę czekami, albo co gorsza powiedział
    znajomym, że w Banku X szybko realizują czeki.
    Zresztą słyszałem o odsyłaniu klientów i to z różnych banków do
    konkurencji.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 16. Data: 2006-04-02 19:38:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl> writes:

    > Moim bardzo skromnym zdaniem bankomom w Polsce totalnie nie połaca
    > się zawracać sobie głowę czekami.

    Bezpieczenstwo czekow jest mniej-wiecej podobne do bezpieczenstwa
    transakcji karcianych przy uzyciu imprintera (choc byc moze
    z autoryzacja) - tyle ze tu nie ma kogo obciazyc w razie fraudu.
    --
    Krzysztof Halasa