    From: Piotrek Alchemik <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: warunki kredytu [CHF] w GE i mille - ktory warto?
    Date: Sun, 17 Jun 2007 02:35:04 -0700

    On 16 Cze, 23:21, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > przede wszystkim jak porownujesz kredyty to parametry musza byc takie
    > same, na jak dlugo chcesz zaciagnac ten kredyt 30 czy 45 lat?
    > zdecyduj sie

    No tak, powinny byc, ale zakladam, ze chce placic jak najmniejsza rate
    miesieczna i zeby dodatkowa kasa, za ewentualne wydluzenie terminu
    splaty sie oplacala. Poza tym jeden zaproponowal tylko 30 a drugi 45,
    wiec musze to w ten sposob porownynac :)

    > oczywiscie, ale czy doradca powiedzial jaka to kasa? co prawda nie
    > bedziesz jej wliczal w wysokosc raty, ale rowniez bedzie to dla Ciebie
    > dodatkowe miesieczne obciazenie....
    > czyli zamiast 1600 bedzie to kwota 1800-1900 (200-300zl na fundusz)

    Z deklaracji doradcy banku ta oplata jest jednorazowa (w wysokosci
    okolo 3k) i potem nie trzeba deklarowac stalych wplat. To jest to co
    otrzymalem na slowo, bede na 100% wiedzial, jak dostane umowe ;)

    > co to jest wskaznik L3?

    Wskaznik, ktory opiera sie na srednich LIBOR 3m jakichs 5 najwiekszych
    bankow. Skomplikowane wyliczenie, musze sie dopytac dokladniej jak to
    sie liczy :)

    > doradca powiedzial, ze w GE jest obowiazkowe ubezpieczenie od utraty
    > pracy? zupelnie niepotrzebna usluga, ale nie mozna z tego zrezygnowac...

    No tak, mozna powiedziec, ze jakas tam prowizja ;) Ale jest wliczona
    do raty kredytu juz.

    > GE jest najczesciej polecany przez doradcow, bo oferuje im najwyzsze
    > prowizje, jak rozmawialem z doradcami z expandera to zawsze ten bank
    > wygrywal w ich symulacjach, jak pytalem dlaczego nie proponuja mi np.
    > Deutsche Banku (wygral w rankingu expandera) to rozmowa sie konczyla,
    > dlatego nie wierze w bezstronnosc doradcow...

    Wybieralem miedzy Millennium i GE bo tylko one w mojej sytuacji daly
    zdolnosc kredytowa. Mille jest brane przez doradce kredytowego a ge
    bezposrednio w banku, wiec nikt mi nic nie wciskal na sile, sam sie
    zglosilem :)

    Dzieki

    Piotrek