eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: uwaga na przelewy do nieznanych odbiorców / wykorzystywanie przelewów jako potwierdzeń zawierania umów › Re: uwaga na przelewy do nieznanych odbiorców / wykorzystywanie przelewów jako potwierdzeń zawierania umów
  • Data: 2012-07-16 23:29:05
    Temat: Re: uwaga na przelewy do nieznanych odbiorców / wykorzystywanie przelewów jako potwierdzeń zawierania umów
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Jul 2012 09:32:37 +0200, MK <m...@i...pl> wrote:
    > Chyba nie do konca wiesz o czym mowisz. O ile dobrze pamietam to =
    > orzeczenie bylo takie, ze bank jest wspolodpowiedzialny, ale na
    pewno ni=
    > bylo takiego, ze nie moze przyjmowac.

    Szkoda ze nie napisałem "o ile dobrze pamiętam". Być może źle
    zapamiętałem. Za to opowiem anegdotę. Pod koniec lat 90 miałem taka
    nielrzyjemnosc z urzędem skarbowym z powodu NBP, który cofal mi z
    powrotem na konto przelewy podatkowe, co spowodowało ze US zaczął
    mnie nękać bo wg nich migalem się od płacenia podatków. Jak zacząłem
    dochodzić przyczyny, to w banku z którego wysłałem te przelewy
    pokazano mi zwrotne przelewy z NBP (wtedy jeszcze było wszystko
    "papierowo") ktore miały taka rozbrajającą pieczątkę o treści (o ile
    dobrze pamiętam):"Wskazany Beneficjent nie posiada rachunku w NBP"
    bo, uwaga, byl blad w adresie urzedu skarbowego, zamiast nr budynku
    10 pisałem 11. Co ciekawe, z błędem wysylalem tak przynajmniej od
    roku i wczesniej przelewy dochodzily. W koncu przestali przyjmować i
    robili cofke. Nie wiem czy ktoś w NBP zrobił się nadgorliwy czy
    zmieniły się w pewnym momencie procedury. Widać wtedy zaczęli
    sprawdzac dokładnie.

    --
    Marek