  • Data: 2003-12-04 12:43:55
    Temat: Re: ulgi podatkowe - dziura w systemie
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule bqn8i4$t3h$...@i...gazeta.pl,
    niejaki(a): tax z adresu <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > Jak widzę dyskusja rozgorzała :-)
    > Zgodnie z moja widzą wciąż można odliczać do 100% swoich dochodów pod
    > warunkiem przekazania pieniędzy w formie darowizny na cele kultu
    > religijnego

    Chyba już nie.
    "Naczelny Sąd Administracyjny uznał wczoraj, że od 1 stycznia 1995 r.
    nie można było skorzystać z bezlimitowego odliczania tzw. darowizn
    kościelnych. A zatem od tego momentu odliczenie to podlega limitowi 10
    proc. dochodu. Rezultatem wyroku może być to, że teraz spora grupa
    podatników będzie musiała zwracać odliczane wcześniej kwoty. I to mimo
    że wcześniej na odliczanie bez limitów kwotowych pozwalało w swych
    pismach Ministerstwo Finansów."
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1091&
    dok=1091.6.3.2.1.1.0.1.htm