    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 16 Jan 2024 03:30:40 -0800 (PST)
    Subject: Re: pytanie o kartę w Kantorze Aliora
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 stycznia 2024 o 00:09:30 UTC+1 Andrzej Kłos napisał(a):

    > Udałem się do oddziału Alior Banku, po drodze usiłując wyjąć te 3500 w
    > każdym możliwym bankomacie po drodze (na pewno był WBK, PKO BP, Planet,
    > Euronet, Spółdzielczy (ale to Planet), PKO SA. W Oddziale Aliora też
    > bankomat nie był własnym, bo obsługuje go właśnie albo Euronet albo
    > Planet - ale jest "dedykowany", stoi w środku oddziału. Panie
    > "oddziałowe" się dziwiły i owszem, zaproponowały obsługę w kasie, ale na
    > następny dzień, bo była już 15:30 :)
    >
    > I nie, nie mam karty "dużo-aliorowej", tylko ten kantor.
    >
    > To chyba ogólna tendencja jest, takie ostre limitowanie granicy
> [...]

    No to nie pozostaje nic innego niż polecenie citka.
    Tam są 4 darmowe wypłaty miesięcznie z dowolnego bankomatu,
    więc powinno od biedy wystarczyć na te 3500,
    i żadnych innych warunków do pamiętania.
    Ew. nadwyżkę kasy można też szybko wyeksportować dzięki 3 darmowym express elixir
    miesięcznie.
    Plus wiśnie na wejściu.
    Nawet chyba jest jakiś program poleceń ;>

    Z alternatyw w milku można mieć teraz darmowe konto bez warunków - ale i bez karty -
    trzeba
    tylko sprawdzić, czy mają darmową kasę i czy masz gdzieś blisko oddział.
    mBąk chyba analogicznie.
    Skarbonkę też można pod tym kątem sprawdzić, możliwe też w żubrze.
    I jeszcze kochana popierdółka VW bank - darmowe są chyba bankomaty planet cash
    (jak zwykle kłopot z przeglądarką), pozostałe wypłata 1zł - chyba że ktoś odżałuje
    9zł miesięcznie
    na "pakiet złoty" - okazuje się, że ich złota debetówka nie ma prowizji za płatności
    zagraniczne
    ("normalna" dolicza 5%) - więc nie ma żadnego haraczu, bo rozliczanie z visą w PLN.
    Hehe, w takim zbiegu okoliczności "ogranicznie" okazuje się pewnego rodzaju zaletą,
    bo z tych hownianych bankomatów planet cash strach wypłacać na raz więcej niż 500 ;P

    A te wszystkie bankomaty to jak ogłaszały ograniczenie?
    Wypisywały same po dojściu do ekranu "inna kwota" (w euronecie trzeba przejść
    najpierw
    przez 2 ekrany propozycji - ale dzięki temu też widać od razu, jeśli w bankomacie
    zabrakło 20-tek,
    hmm, i ZTCP nic o ograniczeniu innym niż podzielność przez 50 - które też chyba
    głupkowato wypisuje gdy wypłaca też 20-tki - explicite nie ma)
    czy dopiero odmawiały, gdy wpisywałeś 3500?
    A w tym drugim przypadku - podawały wtedy górną granicę?