eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni? › Re: pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
  • Data: 2015-09-20 23:07:52
    Temat: Re: pytanie do pana Macierzyński ego - PKO Junior Inteligo - czy wdrożenie sie opóźni?
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 17 września 2015 11:24:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Swego czasu to zauwazylem duze parcie na MC. Tzn banki koniecznie
    > chcialy te karty klientom wystawic.
    > MC jakies dobre promocje dla bankow mial ?
    > Rozumiem ze taka oplata to dobry argument - ale np BZWBK tez parl, a
    > przeciez ma wlasne bankomaty.

    Interchange - troche wyzszy dla MC World a do tego rozne promocje i ekstra pieniadza,
    etc - takie tam z kuchni bankowej. Widac po udzialach rykowych - MC konsekwencje
    zdobywa rynek, chociaz, jjakis czas temu ING przesiadl sie na Visa. Czyli
    wprowadzenie jakichs kart = dodatkowe ieniadze na promocje dla klientow - i
    wystarczy, zey dany bank/prduktowiec wskazal na dana organizacje.

    > Nie wszystkie, czy wcale ?
    > Bo jesli wcale - to po co te osobne karty do bankomatow ? Gdzie tu
    > zysk ?
    >
    > Chyba ze - krok do olania MC, nasze bankomaty nie obsluguja kart MC i
    > wyznaczajcie sobie niskie stawki.
    > A tak swoja droga - jak to "jednostronnie zmniejszyla" ? Sieci
    > bankomatow maja chyba stosowne umowy, i w razie niezgody moga sie
    > wypiac "tych kart nie obslugujemy" ...

    Organizacje nakladaja na banki tzw "mandaty" i to one okreslaja wysokosc oplat -
    cyba, ze sa to porozumienia pomiedzy bankami. Zeby nie stosowac sie do tych
    "mandatow" trzeba byloby w ogole bankomaty wylaczyc z sieci MC/Visa.

    > Ale dochodzi GP. A odsetki mozna zarobic dajac klientowi limit
    > kredytowy na koncie do karty debetowej - oczywiscie nie za darmo.
    >
    > Tak swoja droga - jesli mozesz uchylic rabka tajemnicy bankowej - jaki
    > % klientow w Polsce nie splaca KK w terminie i placi te odsetki ?
    > 10%, 50, 90 ?

    Z mojej wiedzy - z roznych bankow - nawet polowa. chociaz zalezy od banku. Inna
    sprawa, ze to jest polowa z aktywnych kart - znacznie mniej niz oficjalne liczby - co
    widac po liczbach z NBP - od 2009 roku konsekwentnie liczba KK spada, a zadluzenie
    czy transakcyjnosc albo pozostaje na podobnym poziomie, albo rosnie

    > No to w czym problem z szybka decyzja ? :-)

    Priorytety. a) kasa b) zasoby IT c) zasoby biznesu
    Patrzac na zysk - pre-paidy same w sobie sie nie oplacaja. PAtrzac jednak na caly
    produkt i ich funkcje edukacyjna - warto je miec.
    Z drugiej strony - tworzenie kart w banku, a zwlaszcza tych z wizerunkami CN - to
    byla fajna przygoda :)