  • Data: 2015-05-24 07:34:55
    Temat: Re: potwierdzenie zamkniecia rachunku
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:mjo4i6$rf8$...@n...news.atman.pl...

    > Pracownik marmurkowy mowi ze niby można chcieć, ale to kosztuje 40PLN,
    > jednak nigdy tego nie praktykowali...

    Bank może chcieć. ;) Ale to IMO kosztuje -- kosztem
    jest opis na grupie. Napisz, jaki to bank.

    > A wiec: zadac takiego dokumentu i placić ? A może taki dokument powinienem
    > dostac za darmo?
    > I czy w ogole jest mi potrzebny skoro mam wydruk przelewu "koncowego" z
    > innego banku?

    IMO nie można płacić 40 pln za takie poświadczenia. Można zapłacić
    czasem oczekiwania na sporządzenie potwierdzenia. :) I można co
    jakiś czas rzucić okiem w celu sprawdzenia, czy rachunek nie żyje. :)

    widze ze dyskusja zrobiła sie goraca, co świadczy jedynie o niedoskonałości
    i niejednoznaczności prawa.
    (czyżby komuś w tym kraju zależało na takim zamieszaniu ?)
    ale ad rem:
    - ten bank to DB
    - rachunki wypowiedzialem pisemnie (mam na to potwierdzony przez bank
    papier)
    - bank zamknął rachunki z kilkudniowym opóźnieniem (po mojej interewncji
    "czemu jeszcze nie zamknięte")
    - na rachunkach nigdy nie było debetu lub innego kredytu.
    - Na okoliczność zamknięcia rachunków dostałem przelew (na konto w innym
    banku) w którym bank zwraca pozostałe na rachunkach środki. Tytuł przelewu
    "zamknięcie rachunku" (chyba...)
    - była tu jeszcze karta KK, ale zamknięta rok temu. Przy zamykaniu nie było
    na niej zadłużenia, ale nie wiem czy bank nie ma jakiegoś dłuższego okresu
    kiedy mogłby dochodzić ewentualnych roszczeń i wystawić np. bankowy tytuł
    egzekucyjny.

    tak sobie myślę ze przesle poczta pisemko do DB z prośbą:
    "w związku z zamknięciem rachunków bardzo prosze o pisemne potwierdzenie
    braku występowania jakichkolwiek zaległości finansowych wobec DB" -> no i
    zobaczymy...
    marek