  • Data: 2011-12-29 18:26:34
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "george" <g...@v...pl> wrote in message
    news:4efca47f$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...

    > W tej chwili znam 2 takie rzeczy:
    > - mieszkanie
    > - samochód
    >
    > Ty zdajesz sie twierdzić że MF włączyło również do tej grupy "złoto"
    > wydając jakieś rozporządzenie lub ustawę Z istnienia powyższych raczysz
    > wyciągąc wniosek ze BYĆ MOZE złoto też do tych rzeczy należy. Czy tak ?
    >
    > george

    Dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa, potrzebny nam specjalista podatkowy.
    Jest ktos taki na grupie ?

    Poczytałem nieco ustawę o PIT (dochodowy od osób fizycznych).
    Wedlug mnie kupno - sprzedaż fizycznego kruszcu podlega pod PIT zgodnie z

    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-26-lipca-1
    991-r-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycznych/

    Rozdział 2. Art 10.1, pkt 8) d

    Art 10.1 Źródłami przychodów są:

    pkt 8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej
    i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w lit. a-c -przed upływem pięciu lat, licząc od
    końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a
    innych rzeczy -- przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym
    nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z
    osób dokonującej zamiany;

    koniec końców, przetrzymanie wiec bielika przez 1/2 roku wyłącza to z
    opodatkowania.

    george