  • From: "Piterson" <Piotrek>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: nieprawdziwe informacje przekazane przez mBank do BIKu
    Date: Tue, 12 Dec 2006 12:01:28 +0100

    Użytkownik "Maxima" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ello5e$rrq$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > Mam w mBanku trzy pożyczki ratalne i obecnie chciałabym je skonsolidować
    > biorąc jedną większą pożyczkę w innym banku. Problemem okazało się to iż
    > mBank przekazał do BIKu informację iż moje pożyczki ratalne to kredyty
    > odnawialne (co absolutnie nie jest prawdą, składałam wnioski).

    Zgadza sie, takze sie zaskoczylem widzac w raporcie z BIK pozycje 'kredyt
    odnawialny', ale spojrz inaczej, bo w pewnym sensie to jest wlasnie kredyt
    odnawialny, mozesz go splacic i ponownie wykorzystac, czyli dziala inaczej,
    niz zwykly kredyt.

    > Wielokrotnie
    > dzwoniłam w tej sprawie na mLinię i do tej pory żadna osoba nie umiała mi
    > wyjasnić dlaczego takie informacje zostały przekazane.

    Przekazali zgodnie z zapisami w umowie i za Twoja zgoda.

> [...]
    > nie
    > ma możliwości przekazania takiej informacji (co też jest bzdurą). Potem
    > argumenty się skończyły. Moje pytanie jest takie: co w tej kwestii mogę
    > jeszcze zrobić? Złożyłam już reklamację, ale na odpowiedź mam czekać 30
    > dni
    > a bank, w którym ubiegam się o kredyt powiedział mi jasno że te wpisy
    > stanowią znaczny problem odnośnie ich pozytywnej decyzji. Czy ktoś z
    > Państwa
    > ma podobne doświadczenia ewentualnie mógłby coś doradzić?

    Rozumiem bank, który rozpatruje Twój wniosek. Spójrz inaczej na ta sprawe.
    Jesli masz 3 kredytu ratalne/gotowkowe, bierzesz kredyt konsolidacyjny, bank
    splaca zadluzenie, a kredyty sie rozliczaja i zamykaja. W przypadku mBanku
    jest inaczej, bierzesz kredyt konsolidacyjny, bank splaca zadluzenie, a Ty
    masz kredyt konsolidacyjny i mozesz korzystac z 3 kredytow ratalnych
    (odnawialnych) w mBanku. Bedzie wiec problem, bo najpierw takie umowy
    nalezaloby wypowiedziec, obowiazuje okres miesieczny, dopiero wtedy rachunki
    sie zamykaja. Na dodatek podpisujac umowe o kredyt ratalny w mBanku miales
    mozliwosc zaznaczenia, ze po uplywie okreslonego terminu na jaki zostal
    uruchomiony, umowa moze automatycznie zostac przedluzona na taki sam okres,
    to zalezy jak zaznaczyles w umowie.

    Podsumowujac, ten produkt wiele sie nie rozni od kredytu odnawialnego, tylko
    splacany jest w ratach, ale jak splacisz wczesniej, to znow mozesz korzystac
    z tej kwoty.

    > Pozdrawiam,
    > Maxima

    Reklama kart Maxima? :))