    From: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - jak przelewy pomiędzy swoimi kontami
    Date: Sat, 22 Dec 2007 21:18:09 +0100

    darnok pisze:

    > Dla mnie przelewy miedzy wlasnymi rachunkami jakie ma np inteligo sa
    > idiotyczne. Idiotyczne bo i tak musze klepac kod z karty kodow
    > jednorazowych. Dlatego zrobilem sobie platnosci zdefiniowane tak jak w
    > mbanku i dzieki temu nie musze do przelewow w ramach wlasnych rachunkow
    > klepac kodow. To jest dopiero idiotycznosc.

    Nic bardziej błędnego. Formatka przelewy między własnymi rachunkami
    istnieje i celowo realizacja tego przelewu jest potwierdzana kodem,
    właśnie po to, aby klient mógł sobie dodatkowo "zabezpieczyć" środki na
    innym rachunku (podczas gdy np. do innego podpięta jest karta a do
    jeszcze innego wszelakie płatności). Wtedy poznanie ID i hasła nie
    pozwala na wyprowadzenie tych środków "przez" inny rachunek. Głupotą
    byłoby gdyby ta opcja NIE wymagała podawania kodów.
    Dla tych, którzy nie chcą każdorazowo podawać kodu są płatności i NIKT
    nie zabrania takowej utworzyć. Jest to rozwiązanie - można by rzec -
    idealne.

    A w takim mBanku nie ma nawet takiej formatki - jeżeli klient nie chce
    każdorazowo klepać numeru rachunku trzeba albo utworzyć przelew
    zdefiniowany, co jest niejako zmuszaniem klienta do pewnego obniżenia
    poziomu bezpieczeństwa, albo każdorazowo wpisywać albo zaznaczać i
    kopiować numer rachunku docelowego i wpisywać dane do przelewu.

    A już najgłupsza sytuacja jest przy eMax i eMax+, gdzie całkowicie
    ZMUSZA się klienta do samodzielnego obniżenia poziomu bezpieczeństwa
    poprzez stworzenie przelewu zdefiniowanego, gdyż bez tego nie da się w
    ogóle dostać do zgromadzonych środków. Jednakże tego typu opcje, jakimi
    są przelewy zdefiniowane, które obniżają poziom bezpieczeństwa (poznanie
    loginu i hasła pozwala na wykonanie tego przelewu) powinny być jedynie
    CAŁKOWICIE dobrowolne. Idealnym rozwiązaniem byłoby wzorowanie się na
    Inteligo w tej kwestii i stworzenie formatki "przelewy między własnymi
    rachunkami", których wykonanie byłoby każdorazowo potwierdzane kodem
    jednorazowym, ale pozwoliłoby klientowi nie wpisywać za każdym razem
    numeru rachunku i danych do przelewu, jeżeli nie chce obniżać poziomu
    bezpieczeństwa (a ma prawo nie chcieć go obniżać i w dodatku zachować
    wygodę - jest to możliwe!).

    Problem rozwiązałoby też umożliwienie wybierania, czy przelew
    zdefiniowany winien być każdorazowo potwierdzany kodem jednorazowym czy nie.