eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego › Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
  • Data: 2015-05-14 18:46:29
    Temat: Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
    Od: "MarekZ" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    > Sąd Najwyższy uwzględnił kasację banku i uchylił wyrok wydany przez Sąd
    > Okręgowy w Łodzi. Sprawa "nabitych w mBank" wróci do ponownego
    > rozpatrzenia. Sędzia sprawozdawca Mirosław Bączyk powiedział, że wyrok
    > SA nie mógł być utrzymany z powodów formalnych.
    > [...]
    > (jeśli dobrze rozumiem, powinien powołać biegłego)
    > KJ

    Szkoda, że SN nie zdecydował się w tej kwestii orzec co do istoty sprawy, ze
    względu na precedensowy charakter tego sporu. Może jednak uznał, że
    rzeczywiście wymaga to głębszego zbadania, choć w takim razie dwója dla
    pełnomocnika powodów, że nie wymógł tego na sądach niższych instancji.

    Argument, że trzeba powoływać biegłego aby "ustalił" kto ponosi większe
    ryzyko przy zmianie stopy procentowej, co sprowadza się do zastosowania
    czterech działań jest wg mnie porażający. Choć znając wyniki jakie przyszli
    prawnicy osiągają na egzaminie z logiki, w sumie może nie powinienem się
    dziwić, że jest potrzebny do tego biegły. Mimo że pokolenie sędziów SN jest
    na pewno jeszcze z okresu obowiązkowej matematyki na maturze.

    Z zarzutem dotyczącym ustalenia naruszenia obowiązku kontraktowego też SN
    mógłby się sam uporać na podstawie wyłącznie dokumentów, gdyby mu się
    chciało. Eh, ta spychologia na każdym kroku.