    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt rodzina na swoim a podatek
    Date: Thu, 13 Mar 2014 14:30:33 +0100

    Użytkownik "Paweł" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9300edce-b219-49b4-b421-3465f434b161@googlegrou
    ps.com...
    Witam. Rok 2013 to dla mnie pierwszy rok z kredytem "rodzina na swoim". Mam
    pytanie takie, czy kwota dofinansowania z BGK jest dla mnie przychodem,
    który mam wykazać w swoim PIT i od tego US naliczy mi podatek?

    Nasz kraj jest pełny podatkowych absurdów, celowo to robią aby obywatela na
    minę wprowadzić i po kilku latach puścić w skarpetkach. Niedawno czytałem,
    że jeśli lokator z parteru nie płaci za windę, to takie zwolnienie z opłaty
    Urząd Skarbowy uznaje za przychód i od tego chce swojej działki. Paranoja.

    ----------
    Nie wiem co to jest dofinansowanie BGK.
    Jeśli to jest zwolnienie z części odsetek to moim zdaniem:
    - odsetki są kosztem,
    - mniejsze odsetki są mniejszym kosztem, ale różnica raczej nie jest
    przychodem.
    Ale ja się generalnie "nie znam" więc ....

    Pomysł aby płacić podatek od tego co się zaoszczędziło nie wydając jest w
    swej idei "genialny" :) i prowadzi do masy absurdów.
    Kiedyś US naliczały podatek od używania OpenOffice'a przyjmując, że
    zaoszczędziło się nie kupując Microsoft Office'a, chyba że się miało fakturę
    za zakup czasopisma w którym na płycie CD był OpenOffice.
    Czekam kiedy zaczną naliczać:
    - podatek od oszczędności (=przychodu) spowodowanego darmową edukacją
    dzieci,
    - podatek od darmowej służby zdrowia,
    - podatek od odwiedzin u znajomych (zaoszczędziło się na kolacji),
    - podatek od aktywności fizycznej (poprawa swojego zdrowia = oszczędności na
    lekach) - mogliby kasować na ścieżkach rowerowych, trasach spacerowych
    itd...

    P.G.