    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny jaki wybrać na co zwrocic uwagę?
    Date: Wed, 10 Nov 2010 14:52:25 +0100

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 07:07:08 +0000 (UTC), rt napisał(a):

    > czy brac z wkładem wlasnym i sprzedawac stare mieszkanie czy raczej wynajmować
    > - moge z tego miec około 1000zł netto

    Jeszcze się pytasz? Te 100 000 zwróci Ci się w niecałe 9 lat
    (uwzględniając remonty i okresy gdy szukasz najemcy), a nadal będziesz mieć
    to drugie mieszkanie.

    > prowizje marże ? zupelnie nie wiem za co mam placic i co porównać

    Im taniej - tym lepiej ;)

    Choć to nie jest też takie oczywiste, bo jest kilka składowych kredytu.
    Musisz po prostu dostać do ręki pełną symulację kredytu przez cały jego
    okres (ile zapłacisz przez te lata ze wszystkimi kosztami - rata, prowizja,
    ubezpieczenia, itp.) i to będziesz w stanie łatwo porównać.

    > wycena nieruchomosci - za darmo lub na wlasna rekę - ile kosztuje?

    Niewiele. To czasem bank bierze na siebie.

    > próbować brac we franku czy złotówka?

    CHF jest wysoko, ale obecnie marże również wysokie i wymagania również
    (np. wysokie zarobki). Sprawdź oferty, może jest jakaś odwilż.

    > raty równe czy malejące? chociaz na malejace nie mam duzysz sznas bez wkładu-
    > od czego zalezy welkość raty - inflacji czy stosunku złoty/koszyk walut ?

    Najczęściej: *IBOR + marża. Ten pierwszy jest zmienny.

    > wczesniejsza spłata - kredyt na 300 tys bedzie kosztował jakies 600 tys czy po
    > spłaceniu powiedzmy 100 tys po 10 latach (gdzie rzeczywistego kredytu spłace
    > moze 40 tys )mogę pojsc do banku i wplacic brakujace pieniadze za jednym razem

    To zależy od umowy kredytowej. Z reguły jest taka możliwość i często bez
    dodatkowych kosztów (choć np. dopiero po kilku latach).

    > ? ile tego bedzie 500 tys (600-100) czy 260 tys(300-40)?

    AFAIK 260.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl