eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwjesli OPCJE to tez nietrafione notowania spolek, wpisywac zyczenia do sejmu › Re: jesli OPCJE to tez nietrafione notowania spolek, wpisywac zyczenia do sejmu
    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: jesli OPCJE to tez nietrafione notowania spolek, wpisywac zyczenia do
    sejmu
    Date: Sat, 07 Feb 2009 00:13:51 +0100

    arek_w wrote:

    > Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał

    > Skoro niektóre banki były źle zarządzane to upadną
    > i chyba nie należy (nie wolno) utrzymywać nierentowych biznesów,
    > inwestycji. Chciejstwo i rozpasanie tak się kończy w firmach, bankach,
    > etc. Pożyczymy pieniądze na biznes za granicą, nie widzę tu problemu.
    > Już teraz np: banki duńskie zwęszyły temat i proponują preferencyjne
    > kredyty dla polskich firm.
    >
    > P.S.
    > Dlaczego w europie, usa robi się wszystko żeby jak najmniej odbywało się
> [...]

    Też przeżywałem te frustracje. Ponieważ większość w Polsce chce żyć kosztem
    mniejszości to należy zrobić wszystko co możliwe żeby nie płacić podatków.
    Na pewno w przypadku podatków bezpośrednich da się to zrobić. Jeżeli ma się
    otwartą firmę to można uniknąć dużej części podatków pośrednich. Pozostali
    niech się kiszą we własnym sosie. Ideałem by było by etatowi i urzędnicy
    rozdzielali miedzy siebie ściągnięte z siebie podatki. Trzeba mieć coś z
    głową, żeby utrzymywać ponad 100 tysięcy ludzi do zarządzania własnymi
    pieniędzmi. Demokracja ma same wady. Ma tylko jedną przewagę. Rządzi
    aktywna większość czyli niezadowolonych jest mniejszość. Taki układ prawie
    eliminuje krwawe przejęcie władzy. Miejsza liczebnie część nie rzuci
    rękawicy większości. Układ jest weryfikowany z urzędu co cztery lata albo
    gdy rządzący się zorientują, że nie mają większości. Uciekają przed toporem
    z własnej woli jak było w przypadku ostatnich wyborów.
    PS
    Przejaskrawiam celowo.