  • Data: 2013-10-30 18:27:39
    Temat: Re: jaka KK na wyjazd do usa?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...com wrote:

    > Dziwne - nie miałem żadnych problemów z kartami z Aliora - kantorowymi. Korzystałem
    z USD i EUR - a nie, jedyny problem to buraki w Hiszpanii wciskające bez pytania
    przyciski od DCC w terminalu - co skutkuje 2/3 krotnym przewalutowaniem w niektórych
    przypadkach.

    > nb. w USA bankomaty doliczają swoją prowizję (1.5-2.5 dolara) - czasem to się
    bardziej opłaca - np. db.net unikał tej prowizji w bankomatach Bank of America.

    w stanach nie widdzą co to dcc wiec i tak wszystko pojdzie w dolarach.

    koszt transakcji bezgotowkowej to przelicznik USD/PLN jesli nie masz
    karty w USD plus prowizja pobrana przez twoj bank.
    bankomat wychodzi jednak drozej, bo bankomat policzy swoja prowizje,
    bank swoja za wyplate gotowki, ktora jest zwykle wyzsza niz prowizja za
    transakcje bezgotowkowe plus przelicznik USD/PLN.

    Swego czasu bardzo sie sprawdzaly karty z pekoa sa.

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni/kredytowe/pozos
    tale_karty/

    unikasz przewalutowania, wydasz tylko tyle ile zaplanujesz, karta
    widziana jak kredytowa i nikt nie robił cyrków z wypozyczeniem np
    samochodu. tak samo nikt sie w hotelach nie dziwił. bo karta jest
    wypukła i wyglada jak zwykła kredytówka.