eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijak odzyskac pieniadze skradzione z bankomatu? › Re: jak odzyskac pieniadze skradzione z bankomatu?
  • Data: 2006-11-05 10:31:45
    Temat: Re: jak odzyskac pieniadze skradzione z bankomatu?
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > stan swoich bankomatow, na ktore ktos cos zamontowal. Karta banku ... BPH
    > (co
    > mnie nie zdziwilo...). Droga formalna przez policje

    A gdyby to była karta ING, BZWBK, mBanku czy innego banku to byłbyś
    zdziwiony? Czy karta z paskiem magnetycznym jakiegos konkretnego banku
    zabezpiecza w 100% lub tez szczególnie jest niebezpieczna?

    A wracając do głównego tematu. Chyba wszystkie umowy o kartę debetową
    zawieraja klauzle o braku odpowiedzialności banku za transakcje dokonane
    przy użyciu własciewgo PINu (tak uogólniając). Trzeba wieęc wykazać że
    posiadacz karty nie spełnił kryterium w którym bank nie odpowiada za
    transakcje.
    Regulamin kart płatniczych http://www.bph.pl/res/docs/det/karty/1240pdf.pdf
    (umowa chyba też zawiera te zapisy) mówi::

    "par 11 pkt 2
    2. Posiadacza karty nie obciążają Nieuprawnione operacje dokonane z użyciem
    utraconej Karty,
    z zastrzeżeniem ust. 3.

    3. Wyłączenie odpowiedzialności Posiadacza karty, o której mowa w ust. 2,
    nie dotyczy Operacji do
    których doszło z winy Klienta, w szczególności jeżeli nie dopełni¸ on
    obowiązków określonych w par.
    9 ust.1 i par. 12 ust. 2 Regulaminu.

    9 ust.1
    Klient zobowiązany jest do:
    a) przechowywania Karty i ochrony kodu identyfikacyjnego, z zachowaniem
    należytej staranności, w tym
    nie przechowywania Karty razem z kodem identyfikacyjnym;
    b) niezwłocznego zgłoszenia Bankowi utraty lub zniszczenia Karty;
    c) dokonania zgłoszenia faktu kradzieży Karty policji kraju, na obszarze
    którego miało miejsce zdarzenie;
    d) przedłożenia Bankowi potwierdzenia dokonania zgłoszenia kradzieży Karty,
    wydanego przez policję;
    e) nieudostępniania Karty i kodu identyfikacyjnego.

    12 ust. 2
    Klient jest ponadto zobowiązany, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania
    Zestawienia operacji,
    zgłaszać w placówce Banku lub za pośrednictwem CBB wszelkie inne
    niezgodności zauważone
    w otrzymanym zestawieniu."

    To są zapisy umowy dotyczące odpowiedzialności.
    Jeżeli czegoś nie przeczytałem przed podpisaniem to chociaż w sytuacjach
    kryzysowych staram się zajrzeć do umowy/regulaminu.

    IMO ścieżka postepowania w tym wypadku powinna byc taka:
    1. Reklamacja transakcji w banku
    2. Skarga u arbitra bankowego http://www.zbp.pl/site.php?s=ZjA0YjhiNTkwODU4
    3. Sprawa sądowa

    Darek



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1