    From: :-=wojo=--: <"(usun to jak do mnie piszesz) wojo_k"@skrzynka.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dlaczego %lokaty $ < inflacja $
    Date: Wed, 13 Feb 2002 16:54:56 +0100

    grzes wrote:

    > czesc
    > albo mi sie cos pochrzanilo, albo czegosc nie rozumiem: dlaczego
    > oprocentowanie lokat dolarowych ( 12 miesiecy - srednio okolo 1.4% ) jest
    > nizsze niz inflacja dolara ( 2000 - 3.4%, 2001 - 2.8% ). a te 1.4% trzeba
    > jeszcze obelkowac! na zdrowy rozum nie oplaca sie trzymac $ w banku. i sedno
    > mojego problemu: gdzie oprocz lokat zlotowych umiescic kase aby zmniejszyc
    > ryzyko inwestycji ( np.krach zlotowki, czy calej naszej wspanialej
    > gospodarki )?
    > z gory dzieki za wyjasnienie
    > grzes
> [...]

    Coz powodow jest wiele - urynkowienie sektora bankowego , wejscie inwestorow
    zagranicznych do sektora , zmowa bankow, dzialania kartelowe ............

    (cos jak stosunek oprocentowania srodkow na ROR do oprocentowania pozyczki na
    tym samym ROR)

    Tylko ze urzad antymonopolowy i rzecznik konsumenta ma to gdzies.........