  • Data: 2003-02-11 22:26:53
    Temat: Re: czy monety kolekcjonerskie można wysyłać za gran
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    plusz <p...@i...usun_spam.pl> napisał(a):

    > ale jak wysłać list wartościowy do stanów lub innego kraju ameryki
    > północnej te kraje nie mają odpowiedniej umowy z Polską

    Skąd te wiadomości?
    Ze Stanami Zjednoczonym, z Meksykiem oraz z Kanadą odbywa się wymiana
    przesyłek z podaną wartością.

    > na razie wysłałem priorytetowym poleconym pakiecikiem z doklejoną
    > deklaracją celną :)) - na szczęście Pani na poczcie nie za bardzo
    > wiedziała co jej firma oferuje więc utworzyłem sobie taką nową usługę
    > i zapłaciłem 8,5 zł

    Jak sądzę wysłałeś priorytetową przesyłkę poleconą. Dodatkowo nakleiłeś małą
    zieloną nalepkę (CN 22), zawierającą informację o zawartości przesyłki, a
    także ostrzeżenie "może być otworzone z urzędu".
    Jeśli tak to nie stworzyłeś żadnej nowej usługi :-) Wypełniłeś jedynie swój
    obowiązek. Obowiązkiem nadawcy wysyłającego w obrocie zagranicznym przesyłkę
    z zawartością inną niż korespondencja, której wartość nie przekracza 300 DTS
    jest wypełnienie i nalepienie tego druku.

    > ciekawe czy dotrze bezpiecznie do stanów

    Raczej tak. Choć warto pamietać, że administracja pocztowa USA ma opinię
    najbardziej nierzetelnego zarządu pocztowego na Świecie :-)