  • Data: 2002-04-24 14:35:39
    Temat: Re: czy karty tloczone maja jeszcze przewage nad plaskimi
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, Apr 24, 2002 at 02:16:06PM +0000, Jarek wrote:

    > Różnica między kartami "embosowanymi" czyli wypukłymi i płaskimi nie ma tak
    > naprawdę znaczenia(przynajmniej mi się tak wydaje).

    Bardzo zle Ci sie wydaje.

    > Napisy wypukłe potrzebne były w czasach maszynek do rejestrowania transakcji
    > off-line- mechanicznie na blankietach PolCard lub innych.

    Nie tylko do tego i nie tylko w polcardzie.

    > Myślę jednak- że dla wielu wypukłe napisy wciąż jednak zwiększają prestiż :)
    > karty. A napisy "płaskie" czyli tłoczone termicznie są tańsze i nie da się
    > ich pokryć np. złotą folią dla różnych gold, VIP, exclusive members.

    LOL! ;-)

    > Dlatego generalnie- karty debetowe są robione taniej( nie przynoszą dochodu)a
    > kredytowe mają wytłaczane napisy (to już nie jest regułą).

    Za kazda transakcje platnicza issuer czyli bank wydawca zarabia. Na
    transakcjach w bankomacie najmniej, ale to akurat nie jest najwazniejsze.

    > Swoją drogą to śmieszne jak dużo niektórzy daliby za "złote" karty- będące
    > tak naprawdę kawałkiem plastiku (20-50 groszy)za posiadanie którego trzeba
    > płacić frajerskie 500-700 PLN rocznie.

    np. 250zl w mbanku?

    Poza faktem ze znow ktos chce za gosci decydowac jakiej karty beda
    uzywac. Socjalizm, kurde.

    > Na zwykłych kartach też można mieć wysokie limity i dobre ubezpieczenie (w
    > zależności od banku-emitenta)i przy płaceniu nie kłuje w oczy złodziei..

    He? Przyklad? Przyklad karty plaskiej z dobrym ubezpieczeniem poprosze.

    --

    --w