eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach. › Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Date: Mon, 23 Aug 2021 12:31:50 +0200

    On 2021-08-23, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Teraz gdy WIBOR jest rzędu 0,2% marże są chyba 2%...
    > Wydaje mi się, że banki zarabiają na marżach i że WIBOR odzwierciedla stopy.
    > Czyli niskie stopy to też niski WIBOR to wyższe marże - banki zarabiają
    > na kredytach więcej a nie mniej.
    >
    > Gdzie się mylę - że wychodzi mi odwrotny wniosek do Twojego.

    Banki zarabiają też na oprocentowaniu kredytów przecież.

    WIBOR odzwierciedla pożyczki międzybankowe, ale jeśli bank dysponuje
    samodzielnie kapitałem potrzebnym do zapewewnienia finansowania danego
    kredytu, to przecież zysk z tego oprocentowania trafia do niego.

    A jak bank udziela pożyczek w ramach WIBOR (ktoś je udziela, nie?),
    to zarabia na wysokości tego oprocentowania, a nie na marży. Gdzie
    nie skręcisz, jeśli oprocentowanie WIBOR się zmniejsza, to banki
    też mniej zarabiają.

    Chyba że wszystkie pożyczają od NBP i nie mają środków klientów
    własnych i środków własnych, co raczej jest nierealne. :)

    Poza tym, np. na kartach kredytowych nie masz "marży",
    a zysk z nich spadł i to mocno. No i większa marża obowiązuje
    przy nowych produktach, nie przy już zawartych portfelach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com