  • Data: 2010-10-15 10:20:08
    Temat: Re: Zosta� bankierem czyli Kokos w praktyce
    Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Jakby tak było, to u nas miekkie narkotyki byłyby legalne :-)

    oczywiście uznaję to co już mi w oparciu o wpis do KRS wytłumaczono
    że Provdent to podmiot krajowy, rezydent. Czyli moja dedukcja była błędna

    wyjaśniam jednak że miałem na myśli nie całkowite powielanie jednego prawa
    krajowego w innym kraju, ale zasadę że podmiot _finansowy_ legalny w jednym
    z krajów unijnych może bezproblemowo tworzyc sobie oddziały w innych krajach

    taki np. Elavon Financial Services Limited (Spółka z o.o.) Oddział w Polsce z
    siedzibą w Poznaniu (61-696), pod adresem: Aleja Solidarności 46, KRS:287836;

    jest spółką z o.o. a świadczy usługi bankowe mimo że polskie prawo
    wymagałoby rejestracji S.A., mając jednak spółkę z o.o. w kraju
    unijnym wystarczyło zarejestrować oddział sp. z o.o. w Polsce

    podobnie działa np. Ikano Bank