eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZakres odpowiedzialności banku dla KK? › Re: Zakres odpowiedzialności banku dla KK?
  • Data: 2005-01-11 22:47:25
    Temat: Re: Zakres odpowiedzialności banku dla KK?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    deepblue wrote:
    > W wiadomości: news:cs1i6o$5e8$1@inews.gazeta.pl,
    > witek naskrobał(a):
    >
    >> Ale ustawa mówi o czymś kompletnie innym. O tym, że posiadacza obciążą
    >> operację przeprowadzone bez fizycznej obecności karty poprzez podanie
    >> jej numeru.
    >> Gdyby tego punktu nie było, wówczas zgodnie z ustawą nie można by było
    >> używać karty przez telefon, czy internet i banki musiałyby taką
    >> możliwość zablokować, co byłoby cofnięciem się do średniowiecza.
    >> Tylko, że tu chodzi o obciążenie posiadacza transakcjami
    >> przeprowadzonymi za jego zgodą, a punkt w umowie o kartę mówi o
    >> wymiganiu się od odpowiedzialności banku w przypadku transakcji
    >> przeprowadzonej bez zgody jej posiadacza.
    >
    >
    > Teraz rozumiem sens pkt 5 i 6 art 28 :). Pytanie tylko, czy ten zapis w
    > umowie jest zgodny z prawem. Jeśli tak, to wszyskie karty kredytowe
    > Millenium można wrzucić do kosza(po uprzednim zastrzeżeniu ;)
    >
    >

    Na pewno zainteresuje się tym Urząd Ochryny Konkurecji i Konsumenta, o
    ile taki zapis już nie wylądował w zestawie klauzul niedozwolonych i to
    conajmniej z dwóch powodów, po pierwsze ze względu na całkowite
    przerzucenie odpowiedzialności na klienta, a po drugie za użycie słowa
    "w szczególności" co oznacza, że lista kiedy bank odmawia uznania
    reklamacji jest otwarta.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1