eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWspółczuje tym, co mają kredyty w Euro i.. Min.Fin. ze wzgledu na budzet.. › Re: Współczuje tym, co mają kredyty w Euro i.. Min.Fin. ze wzgledu na budzet..
  • Data: 2004-02-04 09:00:23
    Temat: Re: Współczuje tym, co mają kredyty w Euro i.. Min.Fin. ze wzgledu na budzet..
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > a) Powyższe jest prawdziwe tylko gdy
    > rata kredytu = rata kapitałowa + pełne odsetki
    > co nie musi być prawdą, choćby przy kredytach próbujących
    > realizować w miarę równe raty. A dawałem już w tym wątku
    > przykład kredytu w którym przez pewien czas wymagana rata
    > była niższa od kapitałowej.

    W zdecydowanej większości rata kredytu jest co najmniej równa racie odsetkowej.
    Jest dokładnie równa jeżeli spłata rat kapitałowych jest odroczona w czasie np.
    na rok lub więcej. Dość typowa sytuacja w kredytach dla przedsiębiorstw.

    Idea kretytów o tzw. równych ratach kredytu jest trochę inna. Dla początkowego
    nominalnego oprocentowania r w skali roku wyznacza sie równą ratę A zgodnie ze
    znanym wzorem K=A/q+A/q^2+...+A/q^n, gdzie K - wielkość kredytu, n - liczba rat
    miesięcznych, q=1+r/12. Jeżeli oprocentowanie się zmienia to bank wyznacza nową
    wartość stałej raty A. Tak więc rata A nie jest naprawdę stała tylko zmienia
    się jak zmienia się oprocentowanie.

    > b) W zgrubsza tym samym momencie, w którym kredyt walutowy zaczyna
    > 'rosnąć', w kredycie złotówkowym o 'normalnych' ratach przestaje
    > Cię być stać na spłacanie rat. Bo stopy odsetkowe robią się
    > olbrzymie. Trochę ludzi w taką pułapkę na początku lat 90-ych
    > wpadło, nawet Lepper od tego się zaczął...

    Czy zawsze wzrost kursów walut pociąga odpowiadający mu wzrost Wiboru. O ile
    wzrósł kurs Euro i jak to sie ma do wzrostu Wiboru?

    Tensor1