    From: "PiotR" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Warunki pracy w Eurobanku
    Date: Mon, 6 Oct 2003 14:48:14 +0200

    > Żądać sobie mogą ;-)))) IMHO - jak będziesz chciał tłumaczyć to i tak to
    nic
    > nie da - co możesz wytłumaczyć facetowi po 40 ze szkołą zasadniczą
    górniczą,
    > który mówi, że on jest górnikiem i zawodu nie zmieni, a zarobić musi
    dobrze,
    > bo on cięzko pracuje a jego żona nie będzie pracowała, bo taka jest
    tradycja
    > na Śląsku :-))) - do wszystkich potencjalnych oponentów i obrońców
    > górników - tak wiem o spółkach górniczych, związkach zawodowych i
> [...]
    Male sprostowanie
    W kopalni prawie nie ma "ogolnych gornikow" o jakich piszesz.
    Sa slusarze, elektrycy, mechanicy.
    Nikt juz wegla kilofem nie wydobywa.
    Od tego sa kombajny do urobku sciany.
    Osoby zatrudnione w kopalni rownie dobrze moglyby swoja prace
    wykonywac na powierzni np. w fabryce samochodow czy urzadzen budowlanych.
    Tyle ze takie fabryki nie powstaja w Polsce a istniejaca maja przerost
    zatrudniania.
    To nie brak wiedzy czy wyksztalcenia tego gornika powoduje ze tak bardzo
    broni
    kopalni - lecz brak perspektyw na znalezienia jakiejkolwiek innej pracy.
    Kiedys zony gornikow faktycznie przewaznie nie pracowaly lecz w obecnych
    czasach
    zjawisko to zanika - kobiety te tak samo szukaja pracy i tak samo jak zony
    kierowcow, listonoszy, nauczycieli czy bankowcow i maja trudnosci z jej
    znalezieniem.
    Twoja wypowiedz moge ocenic jako rozpowszechnianie klamstw i kolejna
    szczucie
    spoleczenstwa na gornikow.

    PiotR