eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!! › Re: UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
    Date: Thu, 23 May 2013 20:41:32 +0900

    On Thu, 23 May 2013 02:47:30 -0700 (PDT)
    Kris <k...@g...com> wrote:

    > Może niższy koszt pozyskania pieniądza?

    Oczywiscie jest nizszy - maja euro.
    Ale logika bankow w Polsce jest taka, ze im nizszy koszt pieniadza dla
    nich (bo spadaja w koncu stopy procentowe), to koszty utrzymania konta
    musza rosnac.
    Wiec dwa rozne kraje, ale wnioski zupelnie odmienne?

    > Nie tak dawno był watek o depozytach w UE. W Szwajcari minusowe
    > oprocentowanie w Szwecji poniżej 1% w Niemczech pewnie tez
    > oprocentowanie depozytów jest symboliczne

    Niewiele odbiega od tego w PKO BP :)

    > Skoro piszesz że w niemczech większośc kont jest darmowych to pewnie
    > wiesz to z praktyki. ja nie wiem i nie chce mi się szukac. Wiem
    > jednak że np w Szwajcari gdzie kuzyn mieszka za konta płaci, za
    > przelewy równiez. sporo innych opłat tam jest. W szwecji mam równiez
    > kuzynke i tam tez darmowych obiadków nie ma.

    Co kraj to obyczaj.
    Nie pisalem, ze wszystkie bez wyjatku konta czy karty sa w Niemczech
    darmowe; po prostu nie jest problemem znalezc tam takiego, ktore jest
    bezplatne.
    Moze w Szwecji i Szwajcarii jest podobnie?

    Z innych czynnikow, ktore mi przychodza do glowy:

    - Niemcy maja swoj system kartowy (EC), wiec wiekszosc prowizji za
    platnosci kartowe (kartami EC, wiekszosc rynku w Niemczech)
    wpada do ich kieszeni, zamiast do kieszeni organizacji platniczych z
    USA.

    - Wiekszosc obywateli ma konto (emeryci dostaja emerytury na konto
    itd.), wiec bardziej dziala "efekt skali".

    - No i wreszcie spoleczenstwo jest bardziej uczciwe, przez co bogatsze,
    przez co lepiej rzadzone (przez co maja swoj system kartowy i
    nie musza placic tyle organizacjom platniczym w USA...), przez co
    mniejsze bezrobocie, wiec banki maja mniej strat z powodu
    niesplacanych kredytow, konkurencji ze strony firm pseudopozyczkowych
    itp.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org