    From: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania na kredyt a zabezpieczenie
    Date: Thu, 28 Nov 2002 09:24:27 +0100

    "Jarek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:as4hvb$s9s$1@news.gazeta.pl...
    > Witam,
    > jutro sprzedaję swoje mieszkanie. Osoba, która je kupuje ma tylko 20%
    swoich
    > pieniędzy, na resztę bierze kredyt. Ale kredytu nie dostanie dopóki nie
    > będzie spisanego aktu notarialnego. Ja z kolei mogę nie podpisać aktu
    > notarialnego nie mając 100% pieniędzy. W jaki bezpieczny sposób można
    wybrnąć
    > z tej sytuacji?
    > Jutro mija termin podpisania aktu wyznaczony umową wstępną. Zobowiązała
    się w
> [...]

    Podpiszcie akt notarialny w którym zostanie zapisane, że mieszkanie zostanie
    wydane z chwilą wpłynięcia na Twoje konto pieniędzy.
    Notariusz powinien wyjaśnić stronie kupującej, że takie są zasady. A jak nie
    wyjaśni to zmieńcie notariusza.
    Jeśli w umowie przedwstępnej jest zapisane, że kupujący wręczył zadatek, to
    masz nawet prawo do zwrotu dwukrotnej wartości tej kwoty.
    Nie wiem jak ta osoba mogła się zobowiązać, że pozostała część kwoty
    zostanie wypłacona w momencie podpisania aktu, skoro bank do uruchomienia
    kredytu wymaga właśnie przedstawienia aktu notarialnego .....
    a uruchomienie kredytu trwa właśnie 1-2 dni

    Najlepiej bardzo dokładnie zapisać wszystko w akcie notarialnym - ponadto
    warto dokładnie przeczytać i sprawdzić umowę kredytową kupującego - czy w
    ogóle dostał kredyt.
    Jeśli tak to myślę, że nie powinno być problemów, ale zapiszcie w akcie, że
    przekazanie kluczy nastąpi po wpłynięciu pieniędzy an Twoje konto.
    Jeśli ta druga osoba będzie miała obiekcje, to powiedz, że przecież ty z
    mieszkaniem nie uciekniesz, a ona z pieniędzmi może :))
    Myślę, że wszystko w rękach notariusza.

    pozdrawiam
    plusz