eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankom › Re: Rzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankom
  • Data: 2020-09-25 15:45:29
    Temat: Re: Rzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankom
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-09-25 o 12:49, witrak() pisze:

    > Hm, wydaje mi się,że nie jesteś ode mnie młodszy aż tyle,

    Nie wykluczałbym odwrotnego kierunku 'młodszości'.

    > abyś nie pamiętał "innych czasów", które - jak wielu twierdzi - wracają. Czasów,
    kiedy zasada "wszystko, co powiesz, może być użyte przeciwko tobie" dotyczyła
    wszystkich i zawsze.
    > Ja z założenia nie składam żadnych formalnych oświadczeń, do których nie jestem
    zobowiązany prawnie. Gdyby Pani pytała ot tak sobie - to może bym odpowiedział, ale
    to jest nagrywane, dokumentowane i stanowi dowód.

    Jakby Twoim interesem było aby być w tym momencie niepoczytalnym to
    takie nagranie mogło by zostać wykorzystane przeciwko Tobie.
    Innego negatywnego wykorzystania tego dowodu sobie na razie nie wyobrażam.

    Zgadzam się z tym, że podejście: 'z założenia nie składam....' jest w
    sumie słuszne. Ale trzeba też rozumieć bank, że próbuje zapobiec
    sytuacjom w których potem się okazuje, że klient nie wiedział co robi i
    niby bank przez zbyt słabe zabezpieczenia dopuścił.... więc to wina banku.

    W poprzednim poście miałem jeszcze dodać, że w sumie Twoja odmowa
    odpowiedzi już była wystarczającą informacją, że jesteś świadomym klientem.

    >> Im więcej banki będą miały problemów z takimi oszustwami i klienci nie
    >> będą rozumieli, że nawet jak nie muszą to mogą potwierdzić swój stan
    >> umysłu to może skutkować usuwaniem przez banki usług które narażają je
    > Znasz jakąś babcię/dziadka, który w opisanej sytuacji powie "No tak, mam
    Alzheimera, i w ogóle nie pamiętam głosu wnuczka."?

    Teraz nie. Ale na pewnym etapie Alzheimera (trwającym ze 3 lata) tata
    był bardzo naiwny i mógłby realizować co mu ktoś przez telefon wmówił.
    Na pytanie czy to jest wypłata dla wnuczka zdecydowanie by potwierdził,
    gdyby taką bajkę mu wciśnięto. Nie rozumiałby dlaczego go o to pytają,
    ale by potwierdził.

    >> na takie problemy (straty) i za jakiś czas polecenie przelewu będziemy
    >> składać tylko osobiście w oddziale i za okazaniem dowodu osobistego.
    >
    > A to jest bzdura. Rozwiązaniem problemu nie jest sprawdzanie przez banki, tylko
    wychowanie świadomego, myślącego społeczeństwa.

    Uważam, że jestem świadomy i myślący (na razie), ale tata też był (do
    czasu).
    Potencjalne ofiary ataku 'na wnuczka' nie są chyba wybierane jedynie
    według kryterium posiadania wnuczka.

    > Poza tym banki powinny głębiej rozważać konsekwencje wprowadzania nowych usług i *z
    góry* przewidywać środki utrzymujące poziom bezpieczeństwa klientów po uruchomieniu
    usługi.

    Bezpieczeństwo jest zawsze przeciwieństwem wygody. Dla 90+% klientów
    najważniejsza jest wygoda.
    Jakby banki zaczęły różnicować ofertę w funkcji na ile dany klient jest
    świadomy i myślący to dopiero by się podniosła wrzawa o dyskryminacji.
    A jak inaczej zrobić tak, aby ci którzy mogą być narażeni na takie
    wyłudzenia byli dokładnie kontrolowani, a te 90% miało wygodnie.

    > Ostatnia dyskusja przypomniała o likwidacji tokenów, pozwalających potwierdzać
    konkretny przelew, na konkretną kwotę.

    Tylko, że taki token prawdopodobnie nie zapobiegłby atakowi 'na wnuczka'
    a pytanie może zapobiec.

    > do zaalarmowania banku w razie napadu, kradzieży czy wymuszenia.

    Rozważasz sytuacje gdy w momencie napadu, kradzieży, wymuszenia jesteś
    świadomy, że coś takiego ma miejsce. Problemem o którym była mowa są
    sytuacje, gdy atakowany nie jest tego świadomy i konsultant ma mu to
    uświadomić.
    Nie byłoby to problemem banków, gdyby działała zasada "człowiek ponosi
    konsekwencje swoich decyzji", ale z tego co widzimy w temacie
    'frankowiczów' wygląda, że jest dokładnie odwrotnie.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1