    From: PshemeK <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Regularni uzytkownicy konta Sezam w BPH - pomożecie ;-)
    Date: Mon, 04 Apr 2005 22:54:03 +0200

    tomek napisał(a):

    > Niby masz rację, ale...
    > 1. Tekst ze strony internetowej BPH: (podkreslenia moje)
    > "W dużym uproszczeniu, aby sprawdzić kiedy dotrze do adresata należy sprawdzić
    kiedy przelew wyjdzie z banku nadawcy do banku odbiorcy i kiedy bank odbiorcy
    przekaże go na konto adresata. W przypadku Banku BPH przelewy muszą trafić do
    systemu bankowego do:
    > - godz. 7.20 - wtedy trafia na I sesję ELIXIR"
    > Może się myle, ale czy dokonanie zlecenia dzień, dwa, tydzień.... wcześniej czasem
    nie spełnia tego kryterium??

    1.W BPH - w przeciwieństwie do banków internetowych - system internetowy
    nie jest jednocześnie systemem transakcyjnym. Oznacza to, że przelew
    odroczony przechowywany jest prawdopodobnie w bazie systemu
    internetowego, a do transakcyjnego trafia w dniu ustalonym przez klienta
    jako dzień realizacji (pomijając dni wolne od pracy). Zapewne w BPH
    działa to tak, że po włączeniu systemu transakcyjnego najpierw jest
    jakieś otwarcie dnia, potem zaległe transakcje z dnia poprzedniego,
    potem jeszcze coś, a na końcu schodzą odroczone z systemu internetowego.
    I dzieje się tak, jak opisałeś. Moje odroczone też chodzą różnie.
    Przeważnie po 9, ale zdarza się często, że po 11.

    > 2. Zadzwoń prosze na infolinie i każdy Ci powie, że przelewy odroczone POWINNY być
    i ZASADNICZO SĄ !!!???!!! realizowane I sesją - jajcarze.

    A wiesz, że zadzwonię....

    > 3. Oto treść odpowiedzi na jedną z moich reklamacji (podkr. moje):
    > "Po otrzymaniu wstępnych wyjaśnień z odpowiedzialnego Departamentu Banku pragnę
    poinformować Pana, że trwają obecnie prace nad rozwiązaniem problemu opóźnień w
    realizacji przelewów odroczonych. Departament zgadza się, że przelewy odroczone
    winny być realizowane zawsze podczas pierwszej sesji elixir i czyni starania mające
    na celu unormowanie tej reguły w jak najkrótszym czasie."
    > Nie ukrywam że poprzednie interwencje docelowo kończyły sie stwierdzeniem, że bank
    jedynie GWARANTUJE wysłanie przelewu w dniu, a nie podczas I sesjii. Jak widać po
    moich interwencjach zmieniona interpretację, na - moim zdaniem - jedyną do
    przyjęcia.
    > Tylko kurcze co z tego!!! Skoro to dalej nie działa.
    > Bank jednak nie poczuwa sie do konieczności jakiegokolwiek zadośćuczynienia za to,
    że nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

    Bank nie poczuwa się do odpowiedzialności, bo ma dupochron w postaci
    wspomnianego przeze mnie wcześniej regulaminu, w którym nie ma ani słowa
    o tym, że przelewy odroczone będą realizowane I sesją. A to, że
    infolinia Ci tak powiedziała.... no cóż... to nie jest argument.

    > Stąd mój post, żebym nie tylko ja ale i inne osoby "ruszyły" temat, może ktoś się
    zreflektuje, że należałoby zadbać o klienta i realizację należnych zobowiązań.
    > Zaznaczam, że przelewy bieżąco są praktycznie realizowane on-linowo - czyli nie
    opłaca się zlecac przelewów "na zaś" tylko trzeba wstawać skoro świt i wysyłac je
    prze 7.20.
    > Ale czy naprawdę o to chodzi w bankach internetowych??

    Jak mawiają : apetyt rośnie w miarę jedzenia. Kiedyś były tylko
    klasyczne okienka. Potem bankowość telefoniczna, potem internet.
    W bankach internetowych chodzi o zysk banku. W przypadku BPH, którego
    targetem na początku były duże firmy i korporacje i który na takich
    klientach zbudował swoją pozycję sprawdza się powiedzenie, że duży może
    więcej. A zresztą to się sprawdza w każdym banku. Jakbyś był korporacją
    i miał milionowe obroty to bank (każdy) puszczałby Ci przelewy nawet o 4
    rano, jakbyś tego chciał :)

    I nic z tym nie zrobisz, dopóki ludzkość nie osiągnie kolejnego stopnia
    wtajemniczenia. Narazie jesteśmy na poziomie komercyjnym. Ale ten poziom
    osiągnie kiedyś swoje apogeum i się skończy (będzie boss itp.). I next
    level.

    Pozdrawiam

    PshemeK