    From: "tomek" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Regularni uzytkownicy konta Sezam w BPH - pomożecie ;-)
    Date: Mon, 4 Apr 2005 21:53:02 +0200

    > Ja wiem :) Że w regulaminie nigdzie nie jest napisane, że przelew
    > odroczony ma być wysłany I sesją elixir. Przynajmniej ja nie znalazłem...

    Niby masz rację, ale...
    1. Tekst ze strony internetowej BPH: (podkreslenia moje)
    "W dużym uproszczeniu, aby sprawdzić kiedy dotrze do adresata należy sprawdzić kiedy
    przelew wyjdzie z banku nadawcy do banku odbiorcy i kiedy bank odbiorcy przekaże go
    na konto adresata. W przypadku Banku BPH przelewy muszą trafić do systemu bankowego
    do:
    - godz. 7.20 - wtedy trafia na I sesję ELIXIR"
    Może się myle, ale czy dokonanie zlecenia dzień, dwa, tydzień.... wcześniej czasem
    nie spełnia tego kryterium??

    2. Zadzwoń prosze na infolinie i każdy Ci powie, że przelewy odroczone POWINNY być i
    ZASADNICZO SĄ !!!???!!! realizowane I sesją - jajcarze.

    3. Oto treść odpowiedzi na jedną z moich reklamacji (podkr. moje):
    "Po otrzymaniu wstępnych wyjaśnień z odpowiedzialnego Departamentu Banku pragnę
    poinformować Pana, że trwają obecnie prace nad rozwiązaniem problemu opóźnień w
    realizacji przelewów odroczonych. Departament zgadza się, że przelewy odroczone
    winny być realizowane zawsze podczas pierwszej sesji elixir i czyni starania mające
    na celu unormowanie tej reguły w jak najkrótszym czasie."
    Nie ukrywam że poprzednie interwencje docelowo kończyły sie stwierdzeniem, że bank
    jedynie GWARANTUJE wysłanie przelewu w dniu, a nie podczas I sesjii. Jak widać po
    moich interwencjach zmieniona interpretację, na - moim zdaniem - jedyną do
    przyjęcia.
    Tylko kurcze co z tego!!! Skoro to dalej nie działa.
    Bank jednak nie poczuwa sie do konieczności jakiegokolwiek zadośćuczynienia za to, że
    nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

    Stąd mój post, żebym nie tylko ja ale i inne osoby "ruszyły" temat, może ktoś się
    zreflektuje, że należałoby zadbać o klienta i realizację należnych zobowiązań.
    Zaznaczam, że przelewy bieżąco są praktycznie realizowane on-linowo - czyli nie
    opłaca się zlecac przelewów "na zaś" tylko trzeba wstawać skoro świt i wysyłac je
    prze 7.20.
    Ale czy naprawdę o to chodzi w bankach internetowych??

    fafik