  • Data: 2002-04-18 21:34:54
    Temat: Re: Przelewy z konta firmowego
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:a9nc4a$228$1@news.tpi.pl...

    > A co w przypadku kilkuosobowej DG? Czy jest podobnie?

    Chyba nie jest podobnie. W przypadku Sp z o.o. jest to juz bardzo niewygodne
    (pelna ksiegowosc i kazda transakcja na rachunku jest ksiegowana itd). S.C.
    to nie wiem jak sprawa wyglada, ale nie przypuszczam zeby tak bezproblemowo
    jak w przypadku 1-osobowej dg.

    > Moj znajomy mial
    > problem z BSK, otoz regulowal duza czesc swoich rachunkow firmowych z
    > prywatnego konta (mial zalozaona s.c. ktorej konta nie uzywal)... po
    pewnym
    > czasie zadzwonil do niego przedstawiciel banku z ostrzezeniem, ze jesli
    > nadal bedzie tak wykorzystywal prywatne konto (do platnosci firmowych) to
    mu
    > je zablokuja. Uzasadnial to zakazem jaki NBP nalozyl na banki komercyjne,
    > czy cos takiego...

    Dla banku nie jest korzystne regulowanie naleznosci firmowych z prywatnego
    rachunku, bo prowizje pobierane dla rachunkow prywatnych sa na ogol nizsze.
    Taki zakaz jest zawarty chyba w kazdym regulaminie prowadzenia rachunku
    osobistego (choc mysle, ze wykazanie uzywania rachunku prywatnego do celow
    zwiazanych z dg moze byc czasem praktycznie niewykonalne). Co do zakazu NBP
    nie wiem, ale nie wydaje mi sie to prawdopodobne. Bank moze zamknac rachunek
    prywatny z powodu lamania jego regulaminu, natomiast w przypadku
    realizowania przelewow niefirmowych z rachunku firmowego sytuacja jest
    korzystna dla banku w sensie wysokosci prowizji. Ja napisalem tylko, ze w
    takim przypadku Urzad Skarbowy nie ma sie do czego przyczepic, jesli tylko
    nie zostalo cos nieslusznie zaliczone do kup.

    M.