eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPlatnosci KK w sklepie ciag dalszy - rozne opinie prawnikow › Re: Platnosci KK w sklepie ciag dalszy - rozne opinie prawnikow
  • Data: 2007-05-10 07:31:53
    Temat: Re: Platnosci KK w sklepie ciag dalszy - rozne opinie prawnikow
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 09 May 2007 23:08:31 +0200, Szymon napisał(a):

    > A czy w ogóle sprzedawca ma obowiązek sprzedawać tak czy inaczej towar?

    Tak. Ma taki obowiązek.

    > Wydaje mi się, że tu panuje duża swoboda... Tak jak w marketach niektóre
    > tanie towary można nabyć tylko do pewnej wartości (patrz nawet cena wody
    > latem)... Zatem jeśli sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży towaru pow.
    > iluś tam sztuk to czemu nie miałbym odmówić płatności kartą poniżej X
    > złotych.

    Nie ma prawa odmówić sprzedaży powyżej iluś sztuk. Tak się tylko niektórym
    wydaje, że jeśli napiszą coś takiego na kartce to będzie to obowiązywało
    klientów. Ja w wypadku takiej odmowy proponuję od razu wzywać policję.

    > Na tej samej zasadzie niektóre firmy w ogóle nie honorują kart,
    > albo

    A to ich sprawa. Nie ma w Polsce prawa nakazującego przyjmowane opłat
    kartą.

    > jedyną możliwą zapłata jest przelew na konto, a nie gotówka...

    "Prawnym środkiem płatniczym w Polsce są ...." i mają obowiązek przejąć
    zapłatę gotówką. Z wyjątkiem wypadku gdy ustawa tego zabrania (np
    płatności między firmmami powyżej 15k EUR)