    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pekao SA - jak wyłączyć 3DS?
    Date: Thu, 01 Jan 2015 17:01:43 +0100

    paskuda03 wrote:

    > Uwierzytelnianie transakcji kodem z tokena to właściwość samej karty,
    > bank tylko uruchamia system informatyczny który ten proces obsługuje.

    Bzdura. 3d-secure jest wpięte między systemem informatycznym VISA a systemem
    informatycznym instytucji (zwykle jest to - jak sądzę - bank) który dla
    danego zakresu numerów kart płatniczych odpowiada na zapytania o możliwość
    obciążania danej karty. Jeżeli instytucja ma zapisane, że dla danej karty
    jest aktywne 3d-secure, to przekazuje takie info do systemu informatycznego
    VISA. Następnie VISA przekazuje to info do punktu handlowego z którego
    nadeszła próba obciążenia. Potem nie wiem do końca co się dzieje, ale efekt
    jest taki, że na kanale VISA <--> bank (tym samym którym przyszło info, że
    wymaga się 3d-secure) pojawia się kolejne info, że autentykacja użytkownika
    karty się powiodła albo się nie powiodła. Oczywiście to info odsyła bank po
    wykonaniu dodatkowej weryfikacji (token, sms, etc.)

    Dodam, że w modelu bez 3d-secure bank na pierwsze zapytanie o obciążenie po
    prostu odpowiada akceptacją albo odsyła kod odmowy - niektóre terminale POS
    drukują te kody odmowy wprost na slipach. Nie wiem jak sklepy internetowe.

    Zdaje się, że aby 3d-secure mogło się odbyć, to próba obciążenia musi iść
    on-line. Dla obciążeń off-line o ile się nie mylę, nie może zajść procedura
    3d-secure właśnie dlatego, że info o 3d-secure przechowuje u siebie bank i
    tylko bank wie, czy dla danej karty należy czy nie należy żądać 3d-secure.

    > Jednocześnie jest to sposób na przeniesienie całej odpowiedzianości za
    > transakcję z banku na klienta. :-)
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/3-D_Secure
    > W przypadku PayPala tylko pierwsza operacja - podpięcie
    > karty wymaga uwierzytelnienia tokenem - potem już nie wymaga.
    > Wystarcza login i hasło paypala. Tak mi się w każdym razie zdaje.
    > Token to raczej mocny system i jeśli nie popełnimy jakiegoś dużego
    > błędu to skuteczny i wiarygodny. Warto uruchomić sobie.
    > W przypadku kradzieży karty, lub jej zeskanowania jedyny skuteczny.

    No to też nie jest prawda. Generalnie na karcie jest zapisany preferowany
    sposób autentykacji (pin on-line, podpis, pin off-line). Jednak mając złe
    intencje jest technicznie możliwe przekonanie (np. ukradzionej) karty, która
    miała jedyną dostępną metodę autentykacji pin on-line, żeby wystarczyło jej
    pin off-line. Co więcej, można dla takiej (np. ukradzionej) karty przekonać
    POS że podany pin w metodzie pin off-line jest właściwy mimo, że nie jest
    właściwy.

    > IMHO nie można go wyłączyć - jedynie szukać karty dla której nie
    > jest konieczny , np. jakieś karty przedpłacone.
    > http://www.ecard.pl/faq-3dsecure.htm
    > https://acs.onlinesbi.com/sbi/enrollment/enroll_welc
    ome.jsp

    --