    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d5a9d07$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d5bc4f8$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgirr$1r4g$1@gioia.aioe.org>
    <5d5bd4a5$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgork$m5b$1@gioia.aioe.org>
    <5d5bec28$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgrur$144g$1@gioia.aioe.org>
    <5d5bf8df$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjgv5d$1ig0$1@gioia.aioe.org>
    <5d5c048a$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjh1vc$1val$1@gioia.aioe.org>
    <7...@4...net> <qjk0qs$cl0$1@gioia.aioe.org>
    <5d5e3d95$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qjo29k$1qrv$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Date: Fri, 23 Aug 2019 12:07:40 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-08-22 o 08:58, J.F. pisze:
    >Nie.

    Dziwne rzeczy piszesz :-)

    >Nie wiem, co masz na myśli.

    Zeby te kursy zlecen foreksowych wprowadzac klikajac na wykres.

    >Może tak: zwróć uwagę na rozwój monitorów. W zasadzie od 14" do...
    >21"? Chyba taki jest dziś standard, aczkolwiek coraz częściej
    >zauważam w sprzedaży 24". Rosną, prawda?

    >W smartfonach zaczęło się od 4", a dziś? 6? 6,3?

    Od 3" nawet. Ale 3" to za malo, 4" za malo ... 6" za malo :-)

    >Wniosek: użytkownicy potrzebują coraz większych powierzchni. Jeśli
    >gdziekolwiek uda Ci się zobaczyć stanowisko tradera (niekoniecznie
    >forex - miał okazję oglądać w Enerdze) to zazwyczaj ma od do
    >dyspozycji 2 monitory. Czasami trzy.

    Ja tylko o tym, ze chyba lepiej miec program w telefonie, niz 4
    monitory w toalecie :-)

    >Zwróć uwagę, iż w bankach zazwyczaj także do obsługi klienta
    >stosowany jest "komputer stacjonarny". Rzadziej - laptop (np. Idea).
    >Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby w placówce pracownik banku cokolwiek
    >wprowadzał do systemu z poziomu komórki obsługując klienta.

    Bo tak sie zaczelo i tak sie trzymaja.
    I owszem - wygodniej, bezpieczniej ... az komus wpadnie do glowy, ze
    przydalby sie mobilny pracownik :-)

    >Zauważyłem, iż program i aplikacja to synonimy. Uściślę: program na
    >PC działa szybciej niż obsługa rachunku przez przeglądarkę.

    No powinien, choc akurat programow do obslugi konta bankowego z peceta
    to chyba coraz mniej.

    >Więcej - nie wymaga wpisywania hasła za każdym razem.

    Eee ... aby na pewno nie wymaga ? Bezpieczenstwo.
    Przegladarka akurat moze hasla pamietac, tylko banki to raczej
    blokuja.

    >Jeszcze więcej - nie wylogowuje się po X minutach, a to strasznie
    >upierdliwe.

    To akurat mozna ustawic, i to dowolnie.

    >Wchodzę sobie na Alior Kantor i po ok. 30 min. następuje wylogowanie
    >jeśli po prostu obserwuję kursy. Podobnie w każdym innym systemie
    >przez przeglądarkę. W przypadku programu do PC - możesz godzinami
    >sobie oglądać i nic takiego nie następuje. Wygoda.
    >Dziś Alior poinformował, iż przez smartfona będzie wylogowywał po 5
    >min. Zatem obserwacja kursu praktycznie jest niemożliwa.

    A to przeciez dedykowany program :-)

    J.