    From: "Paweł Stankiewicz" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oto na jakich warunkach wstapimy do UE
    Date: Mon, 9 Jun 2003 16:23:28 +0000 (UTC)

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał(a):

    > no to powtórzę pytanie: jak?
    Przez wypowiedzednie traktatu?

    > Zwłaszcza w obliczu tego, że są plany
    > powstania UEuropejskie sił zbrojnych :-)
    USA tez niby federacja,ale wojne secesyjna mieli.Mysle jednak,ze wyjscie z UE
    raczej byloby wedlug modelu czechoslowackiego

    > politycznie? Ustwodawczo? Eeee, chyba by się znalazło parę więcej :-)
    > Jakoś na przykład nie zauważam, aby kongres USA zastanawiał się czy
    > uchwalane przez nich ustawy zgodne są z "prawodawstwem unijnym" (czy
    > NAFTowym) albo żeby Bush unifikował z kimś podatki... Tajwan,
    > Singapur, Rosja
    Bo USA nie jest w takim stopniu integracji z innymi panstwami,jak panstwa
    unijne.
    USA,najpotezniejszy kraj na Ziemii,tez nie jest w pelni suwerenne-wystarczy
    przypomniec,ile musieli napocic sie z interwncja w Iraku.
    Prawodastwo unijne to czesc prawodastwa miedzynarodowego i USA pare traktatow
    podpisaly.Jesli prawo miedzynarodowe ma byc prawem,a wspolpraca
    miedzynarodowa ma byc sprawna,to prawo miedzynarodowe musi byc nadrzedne
    wobec prawa krajowego.Inaczej wszelkie umowy miedzynarodowe pozostana
    deklaracja poboznych zyczen.

    > Poza tym chyba pomyliła Ci się izolacja z suwerennością?
    Nie wydaje mi sie.Suwerennosc pojmuje jako niezaleznosc od otaczajacego
    swiata.A najbardzeiej niezalezny jest ten kto sie izoluje-po prostu brak na
    taki kraj srodkow naciskow.

    > Jarek Andrzejewski
    Pawel Stankiewicz