    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Obligacje 10-letnie EDO a podatek Belki
    Date: Fri, 1 Oct 2004 18:56:43 +0200
    Sender: o...@P...ONET.PL@83.168.75.10

    Użytkownik "Circulus Vitiosus" <c...@n...polbox.com> napisał w
    wiadomości news:igsql0hh3m7k8ifen4sto9g5hac1maq0ot@4ax.com...

    > Ponieważ? Uzasadnij, czemu oszczędzanie na emeryturę bez belkowizny
    > uważasz za złe, zwłaszcza jesli komuś niewiele do tej emerytury
    > zostało?

    Srodki na tych kontach sa nie do ruszenia przez wiele lat, poza tym banki
    stosuja taka polityke, ze z biegiem czasu rentownosc IKE bedzie nizsza niz
    standardowych lokat obelkowanych(przyklad - lokaty antypodatkowe). Cala
    zabawa bylaby oplacalna, jezeli pozwalalaby na odpis od podatku (jak w
    innych krajach). Ja nie neguje oszczedzania na emeryture, ale juz dzisiaj
    mozna znalezc lokaty typu polisa omijajace belkowe, gdzie srodki zamraza sie
    np. na 12-mies z wieksza rentownoscia. Wole sam decydowac w co inwestowac i
    miec mozliwosc wyboru, a czesto opłaty za IKE zjadaja oszczednosc na
    belkowym. IKE jest dobra sprawa dla bankow, bo to sa pieniadze, ktore nie
    beda wycofywane przez lata (a daje sie na nich np. 5,5% <mbank>, ponizej
    rentowosci papierow 5 lub 10-letnich). Poza tym kto przewidzi realna wartosc
    PLN za kilka lat do czasu wymiany na EUR; teraz PLN sie wzmacia a co bedzie
    za rok, dwa, jaki bedzie kurs wymiany?? Do oszczedzania jest cala masa
    produktow bardziej rentowych niz IKE i bardziej plynnych, za duza utrate
    plynnosci oczekiwalbym duzej premii a nie tego co zaprezentowaly banki.