  • Data: 2005-01-26 14:56:38
    Temat: Re: Numery kont w bankach - jaki standard
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Pawelek napisał(a):

    > Czy moze mi ktos objasnic jaki standard ma 26 cyfrowy numer konta w bankach
    > polskich?

    NRB - ktoś tu kiedyś nawet numerkiem PN (Polskiej Normy) na ten standard
    rzucił. NRB jest zgodny z IBAN.

    > IBAN wedlug tych standardow to 22 cyfry nie 26.

    Gdzieś to wyczytał? Algorytmy IBAN nie określają jako tako długości
    numeru rachunku. Są jakieś granice ZTCP, ale to ile tak naprawdę w danym
    kraju będzie miał numer zgodny z IBAN jest określone w konkretnej
    (krajowej) normie.

    Pozdrawiam!