  • Data: 2003-09-28 09:17:15
    Temat: Re: Niechcialbym krakac ale zle mi to pachnie
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2003-09-27 12:37, Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

    > W artykule news:bl1v9s$228$3@inews.gazeta.pl,

    > Mylisz sprzężenie zwrotne z rezonansem.
    > Ktoś inny myli w ten sposób sprzężenie zwrotne z reakcją łańcuchową.
    Co takiego ? Sprzężenie zwrotne to po prostu ogólna nazwa pewnych sytuacji.
    Szczególnym przypadkiem jest rezonans mostu, innym szczególnym wybuch
    (nie tylko atomowy)

    > Oczywiście możecie mnożyć bez końca przykłady występujące w przyrodzie lub
    > niepożądane efekty, które można nazwać dodatnimi sprzężeniami zwrotnymi, ale
    > pisząc 'w praktyce nie stosowany' miałem na myśli konstrukcje celowe, w
    > których sprzężeń dodatnich nikt nie stosuje. Konstruując jakiś układ
    > automatyki raczej zależy nam na tym, żeby był stabilny.

    Nie.
    Napisałeś, że
    No tak tylko, że to dodatnie sprzężenie to twór czysto teoretyczny, w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^[1]
    praktyce nie stosowany, dlatego nawet nie przyszło mi do głowy.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^[2]
    Ale perpetuum mobile to też czysto teoretyczna zabawka więc pewnie jest
    remis

    1.Więc ci pokazałem "czysto teoretyczny" twór na przykładzie.

    [2] spytaj dowolnego człowieka zajmującego się materiałami wybuchowymi,
    czy przypadkiem wybuch czegoś to też nie zasługa dodatniego sprzężenia
    zwrotnego. Więc to o niestosowaniu w praktyce też nie do końca jest
    prawdziwe.

    KJ

    --
    JID: kjonca (małpa) chrome (kropka) pl